Předmět Souvislá praxe 1 (KPG / XPS1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / XPS1 - Souvislá praxe 1, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Příprava, realizace a evaluace edukačního procesu v MŠ, realizace integrovaných celků dle příslušného ŠVP a TVP2. Zpracování zkušeností do portfolia3. Reflexe dosažené úrovně profesních kompetencí (dotazník)
Získané způsobilosti
Po absolvování praxe student(ka):- dovede pracovat s RVP PV (ŠVP, TVP)- realizuje edukační program v souladu s potřebami dítěte- uplatňuje multidisiplinární naukové znalosti i praktické dovednosti- ovládá základní didaktické postupy a nedirektivní prostředky pro získání pozornosti- užívá prostředky k utváření dobrého sociálního klimatu ve třídě- ovládá škálu hodnotících prostředků pro předškolní věk- ovládá základní administrativu, která je součástí práce učitelky na MŠ
Literatura
Smolíková, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-87000-01-3.Smolíková, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2004. ISBN 80-87000-00-5.LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3.GEBHARTOVÁ, Vladimíra. Jak a co číst dětem v MŠ: komentovaný výběr literárních textů na základě RVP PV. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8.DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-88-6.Hazuková, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.
Požadavky
- 100% účast- dle zvoleného způsobu vypracované přípravy vzdělávací nabídky doplněné provozními poznámkami a denními přípravami (pedagogický deník) - seminární práce (autoevaluace svého působení v daném zařízení) - prezentace zkušeností z praxe v kolokviu (které je otevřeno studentům nižších ročníkům) - reflexe dosažené úrovně profesních kompetencí Požadavky KS (pracující v MŠ)- aktivní účast v úvodním a závěrečném kolokviu - vypracované přípravy vzdělávací nabídky dle příslušného pracoviště- videonahrávka zpracovávající ucelenou vzdělávací nabídku (sestřih v rozsahu 10min)- reflexe videonahrávky dle zvolených kritérií- reflexe dosažené úrovně profesních kompetencí
Garant
Mgr. Milan Podpera