Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praxe - výstupy 2 (KPG / XPV2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / XPV2 - Praxe - výstupy 2, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Seznámení s TVP příslušného pracoviště2. Příprava vzdělávací nabídky dle příslušného TVP3. Realizace vzdělávací nabídky4. Evaluace zrealizované vzdělávací nabídky5. Aplikace principů efektivní komunikace6. Sebereflexe studenta

Získané způsobilosti

Student(ka): - dokáže naplánovat, realizovat a zhodnotit část edukačního procesu dle TVP- využívá základní didaktické postupy a nedirektivní prostředky pro získání pozornosti - aplikuje principy efektivní komunikace v komunikaci s dětmi - seznámí se základní administrativou, která je součástí práce učitelky na MŠ

Literatura

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Kopřiva, Pavel. Respektovat a být respektován. Brno: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.SVOBODOVÁ Eva. Vzdělávání v mateřské škole:Školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a ŠMARDOVÁ, Vlasta. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3.NÁDVORNÍKOVÁ, Hana. Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-87-9.Bogdanowicz, M.; Swierkoszová, J. Metoda Dobrého startu. Ostrava, 1998. Svobodová, Eva a Švejdová, Hana. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-88-6.SVOBODOVÁ, Eva. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2007. ISBN 80-86307-39-5.KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.Šubová, L. Předpoklady pro čtení a psaní. Příprava dětí pro vstup do základní školy. Olomouc Votobia, 2006. ISBN 80-7220-278-2.Hazuková, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.Weaver, Mary. 300 her a cvičení pro úspěšný vstup do školy. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-512-1.

Požadavky

Požadavky na studenta - 100% účast- student po absolvování praxe (jako součást svého portfolia): a) vypracuje seznam alespoň 5 zdrojů pro pedagogickou přípravub) jen k nahlédnutí předloží reflexní deník - denní poznámky z hlediska pocitů, struktury dne, tématu, práce s RP, ocenění a doporučení c) odevzdá seminární práci: zápis naplánovaného, zrealizovaného edukačního procesu v rozsahu čtyř dnů a jeho evaluaced) vypracuje autoevaluační zprávu na téma "Jak hodnotím svůj přínos na oddělení? Jaké jsem získal(a) zkušenosti?" - v rámci praxe se student dvakrát zúčastní odpolední směny- přednesení zprávy o své praxi v kolokviuPožadavky KS (pracující v MŠ)- vypracuje seznam alespoň 5 zdrojů pro pedagogickou přípravu- aktivní účast v úvodním a závěrečném kolokviu - videonahrávka zachycující komunikaci s dětmi v rozsahu nejvýše 5 min- reflexe videonahrávky z hlediska principů efektivní komunikace

Garant

Mgr. Milan Podpera