Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy psychopedie (KPG / ZAPPA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / ZAPPA - Základy psychopedie, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Psychopedie jako oblast speciální pedagogiky: vymezení základních pojmů a souvislostí2. Duševní poruchy, psychická onemocnění a mentální postižení3. Klasifikace mentálního postižení4. Vývoj osobnosti mentálně postiženého dítěte5. Základní psychopedická diagnostika6. Osobnost speciálního pedagoga a jeho kompetence v přístupu k dětem a žákům s mentálním postižením7. Výchova a vzdělávání jedinců s mentálním postižením ve školách a školských zařízeních8. Autismus a poruchy autistického spektra9. Kombinované postižení10. Možnosti komunikace osob s mentálním postižením11. Inkluzívní přístup k dětem a žákům s mentálním postižením

Získané způsobilosti

Student porozumí specifikům vzdělávání osob s mentálním postižením, reflektuje možnosti přístupu k dětem, žákům, studentům i dospělým lidem s tímto postižením při výchově a vzdělávání a dokáže je prakticky aplikovat včetně vytváření individuálního vzdělávacího plánu.

Literatura

Černá, Marie. Česká psychopedie : speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3.Valenta, Milan; Müller, Oldřich. Psychopedie : [teoretické základy a metodika]. Praha : Parta, 2003. ISBN 80-7320-039-2.Černá, Marie. Kapitoly z psychopedie. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7066-899-7.Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. null. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.Mydlil, Václav. Příčiny mozkových postižení dětí : Poškození mozku za vývoje a perinatální rizika. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-82-1.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Světy postižených : Sociální posila v rodinách s mentálně retardovaným dítětem. Praha : Avicenum, 1988. Peeters, Theo. Autismus : od teorie k výchovně-vzdělávací intervenci. Praha : Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X.Schopler, Eric. Autistické chování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-133-9.Švarcová, Iva. Mentální retardace : vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-506-7.Dolejší, M. Psychologie mentálně retadovaného žáka. Vágnerová, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-488-8.Slowík, Josef. Speciální pedagogika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.Schopler, Eric. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami : příručka pro učitele i rodiče. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1.

Požadavky

Zpracování úpravy jedno výukového tématu pro dítě nebo žáka s mentálním postižením lehkého až středního stupně, s přihlédnutím k jeho osobnostním zvláštnostem a možnostem. Zpracování projektu individuálního vzdělávacího plánu pro dítě (žáka) s mentálním postižením. Vědomostní test a ústní zkouška

Garant

PhDr. Josef Slowík, Ph.D.