Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie (KPS / 9PS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 9PS - Psychologie, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 3. Osobnost žáka-učně: vymezení osobnosti, struktura osobnosti, charakteristika jednotlivých osobnostních vlastností, periodizace psychického vývoje, kvantitativní a kvalitativní poruchy psychického vývoje, charakteristika období pubescence a adolescence, poruchy osobnosti. Metody poznávání osobnosti žáka.4. - 6. Osobnost instruktora odborného výcviku: charakteristika osobnostních předpokladů pro výkon profese instruktora OV, psychohygiena a zvládání náročných životních situací, typologie osobnosti pedagoga-instruktora OV.7. - 9. Vzdělávací a výchovný proces v odborném výcviku: charakteristika učení, popis jednotlivých druhů učení, učení a tvořivost, charakteristika zákonů učení, psychologie zkoušení a hodnocení, možnosti ovlivňování postojů a hodnot žáka-učně, charakteristika výchovy z pohledu psychologických jevů, popis výchovných metod.10. - 12. Pedagogicko sociální interakce mezi instruktorem odborného výcviku a žákem-učněm: charakteristika pedagogické komunikace, druhy verbální a neverbální komunikace, poruchy komunikace, vytváření pozitivního sociálního klimatu ve skupině žáků-učňů.13. - 15. Zvládání a řešení specifických výchovných a vzdělávacích situací v odborném výcviku: psychologie agresivity žáků-učňů a možnosti řešení agresivního chování, psychologie rizikového chování a možnosti předcházení rizikového chování v odborném výcviku, šikana a prevence tzv. učňovského mazáctví.

Získané způsobilosti

Účastník kurzu:- Posuzuje na základě osobnostních testů své osobnostní předpoklady pro výkon profese instruktora odborného výcviku. -Popisuje osobnostní vlastnosti žáka.- Projektuje a realizuje výchovně vzdělávací proces v odborném výcviku na základě psychických jevů. - Rozvíjí osobnost žáka-učně v podmínkách odborného výcviku.- Řeší výchovně vzdělávací situace v odborném výcviku.

Literatura

Holeček, V. Aplikovaná psychologie pro učitele I. Plzeň, 2001. ISBN 80-7082-739-4.Holeček, V. Aplikovaná psychologie pro učitele II. Plzeň, 2001. ISBN 80-7082-809-9.Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha, 2001. ISBN 80-7178-463-X.Prunner, P. Vybrané kapitoly z pedagogické psychologie. Plzeň, 2002. ISBN 80-7082-637-1.Novotná, L., Hříchová, M., Miňhová, J. Vývojová psychologie pro učitele. Plzeň, 1998. ISBN 80-7082-473-5.Bendl, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha, 2004. ISBN 80-7254-453-5.Helus, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.

Požadavky

- Popis osobnosti vybraného žáka-učně a predikce jeho profesního rozvoje. - Tvorba a obhajoba výukové jednotky v odborném výcviku z pohledu psychických jevů.- Didaktický test.

Garant

PhDr. Mgr. Michal Svoboda, Ph.D.