Předmět Sociálně psychologický výcvik (KPS / 9SPVA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 9SPVA - Sociálně psychologický výcvik, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vymezení sociálně psychologického výcviku a jeho význam v současné době.2. Historický vývoj sociálně psychologického výcviku.3. Podmínky efektivní realizace sociálně psychologického výcviku - cíle, metody, pravidla efektivního výcviku.4. Výcvik rozvoje intrapersonálních dovedností: hlubší poznání vlastních osobnostních vlastností.5. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: sociální perepce.6. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: verbální komunikace.7.Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: neverbální komunikace.8.Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: řešení a předcházení poruchám komunikace.9. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: transakční analýzy.10. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: asertivního chování.11. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: předcházení a řešení mezilidkých konfliktů.12. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: vedení sociálních skupin.13. Evaluace výuky- závěrečná reflexe.
Literatura
VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik : srovnání systémů. Praha : ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-40-4.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.SEDLÁK, J. Metody aktivního sociálního učení : Určeno pro posl. fak. filozof. a pro postgraduální stud. absolventů. Praha : SPN, 1985. HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II. Praha, UK 1988, 1999. HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik. Praha: SPN, 1982. GILLERNOVÁ, I. a kol. Sociální dovednosti pro učitele. SPN Praha, 1987. KNOBLAUCH, J. WOLTJE, H. Time management : jak lépe plánovat a řídit svůj čas. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-1440-X.VALENTA, J. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Praha ; Agentura Strom, 2000. ISBN 80-86106-08-X.
Požadavky
Aktivní účast na výcviku a zpracování písemné sebereflexe.
Garant
PhDr. Mgr. Michal Svoboda, Ph.D.