Předmět Tvorba projektů pro výuku psychologie (KPS / 9TPVP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / 9TPVP - Tvorba projektů pro výuku psychologie, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Význam projektové výuky v hodinách psychologie.2. Analýza kurikulárních dokumentů vztahující se k projektové výuce psychologie.3. Analýza jednotlivých témat v předmětu psychologie ve vztahu k projektové výuce.4. Interdisciplinární vztahy ve výuce psychologie.5. Didaktická struktura projektové výuky v hodinách psycholgie.6. Specifika ve formulování edukačních cílů v projektové výuce psychologie.7. Analýza aktivizujích vyučovacích metod v projektové výuce psychologie.8. Analýza organizačních forem v projektové výuce psychologie.9. Analýza sociálně psycholgických technik v projektové výuce.10.Možnosti využití grantových dotací na projekty pro výuku psychologie.11.Výstupy studentů.12.Výstupy studentů.13.Evaluace výuky.
Získané způsobilosti
Student/ka: Didaktické zásady tvorby výukových projektů (historie, charakteristika, efektivita a hlavní didaktické zásady projektové výuky). Předmět psychologie a projektová výuka (analýza mezipředmětových vztahů, analýza jednotlivých témat v předmětu psychologie ve vztahu k projektové výuce). Didaktická struktura projektů (název, cíle, metody, specifické organizační formy a evaluace projektů). Obecné předpoklady a metodické postupy účinné aplikace sociálně psychologických technik a aktivizujících vyučovacích metod v projektech pro výuku psychologie (analýza faktorů ovlivňujících efektivní využití sociálně psychologických technik a aktivizujících vyučovacích metod, analýza metodického postupu využití sociálně psychologických technik a aktivizujících vyučovacích metod ve strukturovaných projektech). Možnosti využití grantových dotací na projekty pro výuku psychologie (analýza informačních zdrojů pro získání grantových dotací, obecné zásady tvorby žádostí pro získání grantových dotací).
Literatura
HICKONS, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0.HERMOCHOVÁ, S. Hry pro dospělé. Vyd. 1. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0817-5.CANFIELD, J. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-194-0.HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život : Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. [Díl] 1. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-79-8.HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život : Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. [Díl] 2. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-80-1.BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.HOPPE, S., HOPPE, H.,KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-434-6.HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik. Praha: SPN,, 1982. HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II. Praha, UK 1988, 1999. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. null. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.HORKÁ, H. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-85-0.BARTÁK, J. Základní kniha lektora / trenéra. Praha : Votobia, 2003. ISBN 80-7220-158-1.
Požadavky
Seminární práce - tvorba a obhajoba didaktického projektu pro výuku psychologie, didaktický test.
Garant
PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D.