Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika psychologie C (KPS / DIPSC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / DIPSC - Didaktika psychologie C, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vzdělávací cíle a jejich psychologické aspekty2. Specifické cíle psychologie3. Psychodidaktické pojetí výuky psychologie4. Psychodidaktické pojetí hodnocení v psychologii5. Práce se vzdělávacím obsahem6. Odborné klíčové kompetence a jejich rozvíjení7. Procesy osvojování vybraných pojmových systémů8. Konstruktivní metoda v pedagogické praxi9. Kritéria žádoucího modelu vyučování10.Příprava učitele na výuku psychologie11.Modelové pedagogické situace, demonstrující výuku vybraných psychologických tématSeznámení s konkrétní podobou nástrojů měření v daných předmětech, klasifikace a kritické hodnocení těchto nástrojů.

Získané způsobilosti

Student (ka):vymezí význam psychologie v procesu vzděláváníanalyzuje psychologická témata, jejich zařazení do školních vzdělávacích programů (dle zaměření školy)aplikuje konstruktivistickou teorii do pedagogické praxe vyhodnotí psychodidaktické aspekty modernizace výukyStudent se orientuje v problematice standardizovaných nástrojů měření výsledků vzdělávání (didaktický test, písemná práce, ústní zkouška atd.).

Literatura

HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha : Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-876-2.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.SOVOVÁ, V. Stručný přehled psychologie prodeje. Plzeň: SOU obchodní,, 1996.

Požadavky

Didaktická analýza učiva jednoho tematického celku, její prezentace na semináři.

Garant

PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D.