Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktické koncepce první pomoci (KPS / DKPP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / DKPP - Didaktické koncepce první pomoci, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Soudobé teorie vzdělávání z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví2. Druhy učení z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví3. Psychodidaktické koncepce v edukačním procesu první pomoc4. Motivace žáka v eduakačním procesu první pomoc5. Výukové strategie v edukačním procesu první pomoc6. Evaluační strategie pedagogického procesu pvrvní pomoci7. Historicko-srovnávací analýza kurikukárních dokumentů s ohledem na výchovu a vzdělávání první pomoci8. Možnosti uplatňování integrované výuky v edukaci první pomoci s přihlédnutím k interdisciplinaritě tohoto oboru9. Specifika psychodidaktiky a konstruktivismu v edukačním procesu první pomoci10. Možnosti využití badatelského přístupu v edukačním procesu první pomoci11. Projektová a kooperativní výuka a její možnosti v edukačním procesu první pomoci12. Komparace zahraničních modelů výuky první pomoci13. Shrnutí a evaluace výuky

Získané způsobilosti

Student doktorského studia po absolvování kurzu: popíše jednotlivé soudobé teorie ve vzdělávání; identifikuje vhodné motivační faktory pro dosažení efektivního vzdělávacího procesu; diagnostikuje osobnostní a kognitivní predispozice žáka pro potřeby vhodného výběru výukových strategií v edukaci první pomoci; popíše teorie a druhy učení využitelné v edukaci první pomoci; charakterizuje výukové strategie; zhodnotí jednotlivé teorie ve vzdělávání a výukové strategie; aplikuje soudobé teorie vzdělávání a výukové strategie do edukačního procesu první pomoci; navrhne evaluační postup pro evaluaci edukačního procesu první pomoci; z jednotlivých didaktických teorií vyvodí zásady efektivního učení v edukačním procesu první pomoci.

Literatura

KORTHAGEN,FRED. ET AL. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.KELNEROVÁ, Jarmila, Jana TOUFAROVÁ, Jana VÁŇOVÁ a Zuzana ČÍKOVÁ. První pomoc I. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-4199-4.KELNEROVÁ, Jarmila, Jana TOUFAROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Zuzana ČÍKOVÁ a Eva KELNAROVÁ. První pomoc II. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-2138-5.ZORMANOVÁ, LUCIE. Obecná didaktika. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.

Požadavky

Vědecko-odborná tvorba studenta: studium tuzemské a zahraniční literatury, komparace teoretických východisek, vyvození a návrh optimální výukové strategie v edukaci první pomoci.

Garant

Doc. MUDr. Jiří Beran, CSc.