Předmět Didaktické koncepce první pomoci (KPS / DKPP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / DKPP - Didaktické koncepce první pomoci, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Soudobé teorie vzdělávání z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví2. Druhy učení z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví3. Psychodidaktické koncepce v edukačním procesu první pomoc4. Motivace žáka v eduakačním procesu první pomoc5. Výukové strategie v edukačním procesu první pomoc6. Evaluační strategie pedagogického procesu pvrvní pomoci7. Historicko-srovnávací analýza kurikukárních dokumentů s ohledem na výchovu a vzdělávání první pomoci8. Možnosti uplatňování integrované výuky v edukaci první pomoci s přihlédnutím k interdisciplinaritě tohoto oboru9. Specifika psychodidaktiky a konstruktivismu v edukačním procesu první pomoci10. Možnosti využití badatelského přístupu v edukačním procesu první pomoci11. Projektová a kooperativní výuka a její možnosti v edukačním procesu první pomoci12. Komparace zahraničních modelů výuky první pomoci13. Shrnutí a evaluace výuky
Získané způsobilosti
Student doktorského studia po absolvování kurzu: popíše jednotlivé soudobé teorie ve vzdělávání; identifikuje vhodné motivační faktory pro dosažení efektivního vzdělávacího procesu; diagnostikuje osobnostní a kognitivní predispozice žáka pro potřeby vhodného výběru výukových strategií v edukaci první pomoci; popíše teorie a druhy učení využitelné v edukaci první pomoci; charakterizuje výukové strategie; zhodnotí jednotlivé teorie ve vzdělávání a výukové strategie; aplikuje soudobé teorie vzdělávání a výukové strategie do edukačního procesu první pomoci; navrhne evaluační postup pro evaluaci edukačního procesu první pomoci; z jednotlivých didaktických teorií vyvodí zásady efektivního učení v edukačním procesu první pomoci.
Literatura
KORTHAGEN,FRED. ET AL. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.KELNEROVÁ, Jarmila, Jana TOUFAROVÁ, Jana VÁŇOVÁ a Zuzana ČÍKOVÁ. První pomoc I. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-4199-4.KELNEROVÁ, Jarmila, Jana TOUFAROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Zuzana ČÍKOVÁ a Eva KELNAROVÁ. První pomoc II. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-2138-5.ZORMANOVÁ, LUCIE. Obecná didaktika. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.
Požadavky
Vědecko-odborná tvorba studenta: studium tuzemské a zahraniční literatury, komparace teoretických východisek, vyvození a návrh optimální výukové strategie v edukaci první pomoci.
Garant
Doc. MUDr. Jiří Beran, CSc.