Předmět Didakt. koncepce relaxačních technik (KPS / DKRT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / DKRT - Didakt. koncepce relaxačních technik, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Význam relaxačních a abreaktivních technik ve vyučovacím procesu2. Základní filozofická východiska práce s energií3. Psychosomatika abreakce4. Dechová cvičení, progresivní relaxace,5. Autogenní trénink, vizualizace, imaginace,6. Aktivní i pasivní muzikoterapie,7. Mandaly, mantry,8. Věková motivační a procesní specifika v aplikaci9. Senzomotorické učení, mentální trénink, neurolingvistické programování v relaxačních a energizujících cvičeních.10. Pravidla bezpečné aplikace11. Shrnutí, evaluace výuky
Získané způsobilosti
Student po absolvování kurzu posoudí význam relaxačních a abreaktivních technik ve vyučovacím procesu, charakterizuje základní filozofická východiska práce s energií, vysvětlí psychosomatiku abreakce, správně předvede dechové cvičení, progresivní relaxaci, autogenní trénink, aktivně se zapojí do muzikoterapeutických cvičení, navrhne mantru, objasní spojitost koncepcí učení s relaxačními a energizačními technikami, popíše pravidla bezpečnosti při používání relaxačních technik, řídí abreaktivní cvičení se žáky.
Literatura
OŠO. Léčení duše: úplný soubor meditací, relaxací, cvičení na uvědomování si sebe sama a dalších metod pro fyzickou i citovou pohodu. Bratislava, 2007. ISBN 80-89227-61-7.NEŠPOR, Karel. Uvolněně a s přehledem : relaxace a meditace pro moderního člověka. Praha, 1998. ISBN 80-7169-652-8.STACKEOVÁ, Daniela. Relaxační techniky ve sportu. Praha, 2001. ISBN 978-08-247-3646-4.
Požadavky
Předložení komentované videonahrávky funkčního a bezpečného vedení relaxačního cvičení se žáky.
Garant
Mgr. Vladimíra Lovasová, Ph.D.