Předmět Didaktické koncepce ve výchově ke zdraví (KPS / DKVZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / DKVZ - Didaktické koncepce ve výchově ke zdraví, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Soudobé teorie vzdělávání z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví2. Druhy učení z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví3. Psychodidaktické koncepce v edukačním procesu výchovy ke zdraví4. Motivace žáka v pedagogickém procesu výchovy ke zdraví5. Výukové strategie v edukačním procesu výchovy ke zdraví6. Evaluační strategie pedagogického procesu výchovy ke zdraví7. Historicko-srovnávací analýza kurikukárních dokumentů s ohledem na výchovu ke zdraví.8. Možnosti uplatňování integrované výuky ve výchově ke zdraví s přihlédnutím k interdisciplinaritě tohoto oboru.9. Specifika psychodidaktiky a konstruktivismu ve výchově ke zdraví.10. Možnosti využití badatelského přístupu ve výuce výchovy ke zdraví.11. Projektová a kooperativní výuka a její možnosti ve výchově ke zdraví.12. Komparace zahraničních modelů výuky v oblasti výchovy ke zdraví.13. Shrnutí a evaluace výuky
Získané způsobilosti
Student doktorského studia po absolvování kurzu: popíše jednotlivé soudobé teorie ve vzdělávání; identifikuje vhodné motivační faktory pro dosažení efektivního vzdělávacího procesu; diagnostikuje osobnostní a kognitivní predispozice žáka pro potřeby vhodného výběru výukových strategií v pedagogickém procesu výchovy ke zdraví; popíše teorie a druhy učení využitelné v pedagogickém procesu výchovy ke zdraví; charakterizuje výukové strategie; zhodnotí jednotlivé teorie ve vzdělávání a výukové strategie; aplikuje soudobé teorie vzdělávání a výukové strategie do pedagogického procesu výchovy ke zdraví; navrhne evaluační postup pedagogického procesu ve výchově ke zdraví; z jednotlivých didaktických teorií vyvodí zásady efektivního učení ve výchově ke zdraví; vymezí vhodnou sociální interakci mezi edukantem a edukátorem podporující efektivní průběh edukačního procesu.
Literatura
PODROUŽEK, Ladislav. Integrovaná výuka na základní škole. Plzeň, 2002. ISBN 80-7238-157-1.KORTHAGEN,FRED. ET AL. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno, 2011. ISBN 978-80-246-0192-2.PRŮCHA, JIŘÍ. ET AL. Pedagogická encyklopedie. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.LUKÁŠOVÁ, HANA. Kvalita života dětí a didaktika. Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-784-8.
Požadavky
Vědecko-odborná tvorba studenta: studium tuzemské a zahraniční literatury, komparace teoretických východisek, vyvození a návrh optimální výukové strategie ve výchově ke zdraví.
Garant
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D.