Předmět Pedagogická psychologie B (KPS / PEPSB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / PEPSB - Pedagogická psychologie B, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Specifika vědeckého výzkumu v pedagogické psychologii.2. Výzkumné metody v pedagogické psychologii.3. Diagnostické metody v pedagogické psychologii.4. Styly učení žáků - druhy, teoretická východiska.5. Diagnostika stylů učení žáků.6. Zásady efektivního učení.7. Psychologie osobnosti žáka.8. Diagnostické metody zkoumání osobnosti žáka v pedagogickém procesu.9. Psychologie osobnosti učitele.10. Psychologické aspekty zkoušení a hodnocení.11. Pedagogicko-psychologické aspekty školní třídy.12. Diagnostika školní třídy.13. Pedagogicko - psychologická interakce.
Získané způsobilosti
Student/ka- aplikuje a konstruktivně posuzuje zákonitosti vývoje kognitivních procesů (vnímání, myšlení, řeč, paměť, pozornot) a jejich vliv na učení; - posoudí rozdíly ve vývoji kognitivních procesů u jednotlivých žáků a dokáže dostatečně přizpůsobit proces učení jejich individuálním potřebám;- aplikuje a konstruktivně posuzuje jednoltivé teorie učení (dle J. Piageta, L. S. Vygotského, p. J. Galperina, J. Brunera, D. p. Ausubela, F.J. Dochyho, D. A. kolba, aj.),rozeznává jejich podstatné znaky, odborným způsobem interpretuje jejich základní téze, rozhoduje o jejich možném využití v jednotlivých druzích učení; - zaujme odborné stanovisko k možnostem efektivního využití teorií učení v jednotlivých předmětech;
Literatura
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-085-5.HELUS, Z. Kapitoly z pedagogické a sociální psychologie : Učební text pro studující učitelství 1. stupně ZDŠ. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982. ĎURIČ, L. Pedagogická psychológia. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1988. HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. 1. vyd. Praha : SPN, 1984. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.JIŘINCOVÁ, B., ČERVENKA, S. Vybrané problémy psychologie učení : Určeno stud. 2. - 4. roč. učitelství ZŠ a učitelství VVP. 1. vyd. [Plzeň] : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-057-5.HVOZDÍK, J. Základy školskej psychológie. SPN Bratislava, 1986.
Požadavky
Projekt vědeckého výzkumu z oblasti pedagogické psychologie, didaktický test.
Garant
PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D.