Předmět Projektové a kooperativní vyučování (KPS / PKV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / PKV - Projektové a kooperativní vyučování, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Předmět výchova ke zdraví a specifika projektové a kooperativní výuky.2. Historie a charakteristika projektové a kooperativní výuky.3. Didaktická analýza projektového a kooperativního vyučování ? volba tématu, formulace cílů,charakteristika metod a organizačních forem, včetně užití různých forem hodnocení.4.- 5. Didaktická analýza projektového a kooperativního vyučování ? didaktické aspekty a možnostivyužívání aktivizujících metod a forem v projektové a kooperativní výuce.6. Projektová a kooperativní výuka a učení se řešením problémů.7. Specifika práce učitele a žáka v plánování a realizaci projektové a kooperativní výuky.8. Evaluace podmínek zavádění projektové a kooperativní výuky v praxi.9. Analýza mezipředmětových vztahů jednotlivých témat v předmětu výchova ke zdraví.10. Odborné kompetence učitele ve vztahu k projektové a kooperativní výuce.11. Plánování a realizace týmových a individuálních projektů výchovy ke zdraví v oblastivolnočasových aktivit žáků.12. Možnosti využití grantových dotací na projekty pro výuku výchovy ke zdraví (analýzainformačních zdrojů pro získání grantových dotací, obecné zásady tvorby žádostí pro získánígrantových dotací).
Získané způsobilosti
Student s porozuměním obecným didaktickým principům aplikuje poznatky předmětu při samostatném zpracování tématu - provádí didaktickou analýzu učiva a vytvoří potřebné didaktické pomůcky. Výsledky prezentuje před studijní skupinou. V rámci semináře efektivně kooperuje se spolužáky.
Literatura
Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha, 2008. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.Průcha, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.ČÁBALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele - modul B. Plzeň, 2007. VALENTA, J. Projektová metoda ve škole a za školou. Praha, 1993. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. Vyd. 1. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2.HORKÁ, H. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-85-0.Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Výukové metody. null. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
Požadavky
Plánování a realizace kooperativního týmového projektu na vybrané téma z oblasti výchovy ke zdraví.
Garant
PhDr. Dagmar Šafránková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Dagmar Šafránková, Ph.D.