Předmět Teorie osobnostního a sociálního rozvoje (KPS / TOZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / TOZ - Teorie osobnostního a sociálního rozvoje, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Osobností a sociální rozvoj z pohledu historického pojetí2. Filozofická východiska osobnostního a sociálního rozvoje3. Teorie osobnosti jako teoretická východiska osobnostního a sociálního rozvoje4. Determinanty osobnostního a sociálního rozvoje5. Charakteristika jednotlivých osobnostních vlastností jedince6. Charakteristika sociálních stránek osobnosti7. Psychologické aspekty osobnostního a sociálního rozvoje8. Osobnostní a asociální kompetence z pohledu kurikulárních dokumentů9. Sociální učení jako součást osobnostního a sociálního rozvoje10. Didaktický model osobnostního a sociálního rozvoje11. Reflexe v osobnostním a sociálním rozvoji12. Implementace programů osobnostního a sociálního rozvoje do oblasti školního vzdělávání13. Shrnutí, evaluace výuky
Získané způsobilosti
Student doktorského studia po absolvování kurzu: definuje osobnost z pohledu psychologických a filozofických koncepcí; charakterizuje jednotlivé složky osobnosti a sociální vlastnosti osobnosti; identifikuje faktory ovlivňující osobnostní a sociální rozvoj jedince, zhodnotí a kriticky posoudí teoretické koncepce osobnostního a sociálního rozvoje, navrhne edukační strategie osobnostního a sociálního rozvoje v podmínkách školního vzdělávání.
Literatura
Valenta, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. 2014. Valenta, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno, 2006. Currie, G. & Ravenscroft, I. Recreative minds. London, 2011. Smékal, V. Psychologie osobnosti. Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno, 2002.
Požadavky
Vědecko-odborná tvorba studenta: studium tuzemské a zahraniční literatury, komparace teoretických východisek, vyvození a návrh optimálních strategií v osobnostním a sociálním rozvoji v oblasti školního vzdělávání.
Garant
Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.