Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika FJ 4 (KRF / DID4F)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRF / DID4F - Didaktika FJ 4, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah:1. Rozbor závěrečné (souvislé) studentské pedagogické praxe - debaty na vybraná témata, výměna zkušeností.2. Problematika dalšího vzdělávání (a sebevzdělávání) učitelů francouzštiny.3. Mimotřídní a mimoškolní aktivity v rámci výuky francouzštiny (konverzační soutěže, školní výměny, evropské programy pro děti a mládež, atp.) - beseda s učiteli ZŠ a SŠ o problematice těchto akcí.

Získané způsobilosti

Student/-ka- Na základě reflexe vlastního plánování a realizace výukového procesu zaujímá postoj k různým podobám vedení výuky z hlediska kurikulární reformy probíhající ve škole (RVP, ŠVP) a dokáže tento postoj podložit argumenty.- Ví, jakým způsobem se může profesionálně rozvíjet v rámci celoživotního vzdělávání.- Zná způsoby, kterými může své žáky motivovat mimo výuku ve škole.- Suverénně ovládá terminologii didaktického diskurzu jak v češtině, tak ve francouzštině. Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, komunikativní, sociální a kompetence řešení problémů. Z profesních kompetencí učitele jsou rozvíjeny zejména kompetence didaktické, komunikativní, odborně předmětové.

Literatura

Časopisy. Cizí jazyky. Cuq, J.-P., Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. PUG 2002. (1. Část: kap.1.-příslušné podkap.). Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Editpress, Rudná u Prahy, 2001. časopis. Le francais dans le monde. Bertocchini, P., Constanzo, E. Manuel d´autoformation. A l´usage des professeurs de langues. Hachette, Paris, 1989.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích.K zápočtu:1. Student/ka doplňuje didaktický slovníček o nové didaktické pojmy (ve Fj a v Čj). 2. Prezentace analýzy vlastní souvislé pedagogické praxe, kterou posluchači absolvovali koncem předchozího semestru. 3. V případě trvalé absence v předmětu z důvodu zahraniční stáže jepodmínkou k získání zápočtu odevzdání seminární práce obsahující analýzu vykonané pedagogické praxe.

Garant

PhDr. Antonín Vondráček, CSc.