Předmět Didaktika TV 2 ZŠ (KTV / DI2ZS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / DI2ZS - Didaktika TV 2 ZŠ, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Osobnost učitele tělesné výchovy, typologie učitele tělesné výchovyŽák ve výchovně vzdělávacím procesuTělesná zdatnost ve školním pojetíHodnocení a klasifikace v tělovýchovném procesuDiagnostika, evidence, kontrola, výchovné metody v tělovýchovném procesuPlánování v tělovýchovném procesuPlán tematického celku učitele předmětu tělesná výchovaHodnocení práce učitele tělesné výchovy-hospitacePrávní podmínky v tělovýchovných procesechNetradiční způsoby vyučování v tělovýchovných procesechDidaktická technika a její využití v tělovýchovných procesechSeznámení s cvičnou školou Seznámení s podmínkami a přípravou na vyučování Seznámení se cvičnými učiteli Seznámení s modelovou přípravou na vyučovací jednotkuProblematika hodnocení a klasifikace ve cvičných třídách Hospitace ve cvičné třídě + rozbor Vyučovací jednotka venku - příprava, provedení, rozbor Vyučovací jednotka v tělocvičně - gymnastika - příprava, provedení, rozborVyučovací jednotka v tělocvičně - atletika - příprava, provedení, rozborVyučovací jednotka v tělocvičně - sportovní hry - příprava, provedení, rozborVyučovací jednotka v tělocvičně - úpoly - příprava, provedení, rozborVyučovací jednotka v tělocvičně - netradiční hry - příprava, provedení, rozborHospitace se zaměřením na techniku a metodiku, na organizaci a řízení vyučování, na komunikaci, výchovné a sociální působení, na sledování a měření cvičebního, pedagogického a ztrátového času
Získané způsobilosti
Student vysvětlí a navrhne využití diadaktických řídících stylů ve vyučování tělesné výchovy, porovná základní typoplogii učitele a učitele TV, zařazuje tělesnou zdatnost ve školním pojetí jako zdravotně orientovanou zdatnost, zdůvodní hodnocení a klasifikaci v tělovýchovném procesu, používá diagnostiku, evidenci a kontrolu v tělovýchovném procesu jako neoddělitelnou součást vyučovacího procesu, sestaví různé typy plánů a vnímá je jako praktickou pomoc pro systematiku práce učitele TV, objasní právní podmínky i možnosti učitele v tělovýchovných procesech, aplikuje netradiční způsoby vyučování v tělovýchovných procesech, používá nejmodernější didaktickou techniku, připravuje poutavé učební činnosti v TV na střední škole.Student:Užívá plánování a přípravu kreativních vyučovacích jednotek v tělovýchovném procesu jako praktickou pomoc pro systematiku práce učitele TV.Aplikuje didaktické řídící styly a osvojí si roli učitele při vlastní vyučovací činnosti.Vysvětlí podstatu hodnocení práce učitele tělesné výchovy včetně využití nejčastější formy - hospitace a objektivizuje hodnocení výuky na základě dat a videozáznamu získaných ve vyučovacím procesu. Využívá nejmodernější didaktickou techniku v tělovýchovných procesech. Vnímá žáka ve výuce jako subjekt i objekt výchovně vzdělávacího procesu. Rozpozná tělesnou zdatnost ve školním pojetí jako zdravotně orientovanou zdatnost a vymezí právní podmínky i možnosti učitele v tělovýchovných procesech.
Literatura
Kostková, J. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: SPN, 1981. Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 1981. Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Brno : Paido, 2002. ISBN 80-7315-033-6.Plíva, M. Klasifikace ve školní TV. Praha, 1989. Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. Bursová, M. Kompenzační cvičení. Praha: Grada, 2005. Hošek, V, Rychtecký, A. Motorické učení. Praha, UK, 1975. Choutka, M., Brklová, D., Votík, J. Motorické uučení v tělovýchovné a sportovní praxi. Plzeň: FPE, 1999. Fromel, K. Programované vyučování v TV. Olomouc, 1984. Votík, J., Bursová, M. Přehled metod stimulace motorických skochpností. Plzeň: ZČU, 1998. Rubáš, K. Sportovní příprava. Plzeň: ZČU, 1996. Perič, T. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2004. Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 3. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-406-0.Mužík, Vladislav. Tělesná výchova a zdraví : zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.Hnízdilová, M. Tělovýchovné chvilky. Brno: MU, 2006. Učební osnovy pro základní školy. Učební osnovy středních a základních škol. Jonášová, D., Micháková, J., Mužík, V. Učení v pohybu aneb výuka pro neposedy. Brno: MU, 2006. Lochmanová, L., Mazal, F. Učitel tělesné výchvy mezi paragrafy. Olomouc: Hanex, 1998. Fromel, K. Úvod do did. těl. výchovy . Olomouc, 1987. Frömel, Karel. Vyučovací jednotka tělesné výchovy : Určeno pro stud. tělesné výchovy. 1. vyd. Olomouc : Univ. Palackého, 1983. Fosterová, R., Hantingerová, K. 85 her pro zlepšení kondice dětí. Praha: portál, 1997.
Požadavky
Zpracovaná příprava na vyučovací jednotku TVZpracovaný plán tématického celku Vystoupení s problémovým úkolem na semináři Průběžný zápočtový písemný testSemestrální práce - zpracování písemných příprav na vyučovací jednotky TV před vlastním praktickým výstupem a jejich konzultace s vyučujícím.Praktický výstup - výuka TV na základní škole.Zpracování zadaného úkolu při hospitaci na základě získaných dat a jejich zhodnocení.Autoevaluace po vlastním praktickém výstupu.Aktivní 80% účast na seminářích.Požadavky ke kombinované zkoušce:- splněné zápočty z předmětů - DI1ZS a DI2ZS
Garant
Mgr. Petr Valach, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Tomáš Klobouk, CSc.Mgr. Petr Valach, Ph.D.