Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika TV 2 ZŠ (KTV / DI2ZS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / DI2ZS - Didaktika TV 2 ZŠ, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Osobnost učitele tělesné výchovy, typologie učitele tělesné výchovyŽák ve výchovně vzdělávacím procesuTělesná zdatnost ve školním pojetíHodnocení a klasifikace v tělovýchovném procesuDiagnostika, evidence, kontrola, výchovné metody v tělovýchovném procesuPlánování v tělovýchovném procesuPlán tematického celku učitele předmětu tělesná výchovaHodnocení práce učitele tělesné výchovy-hospitacePrávní podmínky v tělovýchovných procesechNetradiční způsoby vyučování v tělovýchovných procesechDidaktická technika a její využití v tělovýchovných procesechSeznámení s cvičnou školou Seznámení s podmínkami a přípravou na vyučování Seznámení se cvičnými učiteli Seznámení s modelovou přípravou na vyučovací jednotkuProblematika hodnocení a klasifikace ve cvičných třídách Hospitace ve cvičné třídě + rozbor Vyučovací jednotka venku - příprava, provedení, rozbor Vyučovací jednotka v tělocvičně - gymnastika - příprava, provedení, rozborVyučovací jednotka v tělocvičně - atletika - příprava, provedení, rozborVyučovací jednotka v tělocvičně - sportovní hry - příprava, provedení, rozborVyučovací jednotka v tělocvičně - úpoly - příprava, provedení, rozborVyučovací jednotka v tělocvičně - netradiční hry - příprava, provedení, rozborHospitace se zaměřením na techniku a metodiku, na organizaci a řízení vyučování, na komunikaci, výchovné a sociální působení, na sledování a měření cvičebního, pedagogického a ztrátového času

Získané způsobilosti

Student vysvětlí a navrhne využití diadaktických řídících stylů ve vyučování tělesné výchovy, porovná základní typoplogii učitele a učitele TV, zařazuje tělesnou zdatnost ve školním pojetí jako zdravotně orientovanou zdatnost, zdůvodní hodnocení a klasifikaci v tělovýchovném procesu, používá diagnostiku, evidenci a kontrolu v tělovýchovném procesu jako neoddělitelnou součást vyučovacího procesu, sestaví různé typy plánů a vnímá je jako praktickou pomoc pro systematiku práce učitele TV, objasní právní podmínky i možnosti učitele v tělovýchovných procesech, aplikuje netradiční způsoby vyučování v tělovýchovných procesech, používá nejmodernější didaktickou techniku, připravuje poutavé učební činnosti v TV na střední škole.Student:Užívá plánování a přípravu kreativních vyučovacích jednotek v tělovýchovném procesu jako praktickou pomoc pro systematiku práce učitele TV.Aplikuje didaktické řídící styly a osvojí si roli učitele při vlastní vyučovací činnosti.Vysvětlí podstatu hodnocení práce učitele tělesné výchovy včetně využití nejčastější formy - hospitace a objektivizuje hodnocení výuky na základě dat a videozáznamu získaných ve vyučovacím procesu. Využívá nejmodernější didaktickou techniku v tělovýchovných procesech. Vnímá žáka ve výuce jako subjekt i objekt výchovně vzdělávacího procesu. Rozpozná tělesnou zdatnost ve školním pojetí jako zdravotně orientovanou zdatnost a vymezí právní podmínky i možnosti učitele v tělovýchovných procesech.

Literatura

Kostková, J. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: SPN, 1981. Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 1981. Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Brno : Paido, 2002. ISBN 80-7315-033-6.Plíva, M. Klasifikace ve školní TV. Praha, 1989. Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. Bursová, M. Kompenzační cvičení. Praha: Grada, 2005. Hošek, V, Rychtecký, A. Motorické učení. Praha, UK, 1975. Choutka, M., Brklová, D., Votík, J. Motorické uučení v tělovýchovné a sportovní praxi. Plzeň: FPE, 1999. Fromel, K. Programované vyučování v TV. Olomouc, 1984. Votík, J., Bursová, M. Přehled metod stimulace motorických skochpností. Plzeň: ZČU, 1998. Rubáš, K. Sportovní příprava. Plzeň: ZČU, 1996. Perič, T. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2004. Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 3. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-406-0.Mužík, Vladislav. Tělesná výchova a zdraví : zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.Hnízdilová, M. Tělovýchovné chvilky. Brno: MU, 2006. Učební osnovy pro základní školy. Učební osnovy středních a základních škol. Jonášová, D., Micháková, J., Mužík, V. Učení v pohybu aneb výuka pro neposedy. Brno: MU, 2006. Lochmanová, L., Mazal, F. Učitel tělesné výchvy mezi paragrafy. Olomouc: Hanex, 1998. Fromel, K. Úvod do did. těl. výchovy . Olomouc, 1987. Frömel, Karel. Vyučovací jednotka tělesné výchovy : Určeno pro stud. tělesné výchovy. 1. vyd. Olomouc : Univ. Palackého, 1983. Fosterová, R., Hantingerová, K. 85 her pro zlepšení kondice dětí. Praha: portál, 1997.

Požadavky

Zpracovaná příprava na vyučovací jednotku TVZpracovaný plán tématického celku Vystoupení s problémovým úkolem na semináři Průběžný zápočtový písemný testSemestrální práce - zpracování písemných příprav na vyučovací jednotky TV před vlastním praktickým výstupem a jejich konzultace s vyučujícím.Praktický výstup - výuka TV na základní škole.Zpracování zadaného úkolu při hospitaci na základě získaných dat a jejich zhodnocení.Autoevaluace po vlastním praktickém výstupu.Aktivní 80% účast na seminářích.Požadavky ke kombinované zkoušce:- splněné zápočty z předmětů - DI1ZS a DI2ZS

Garant

Mgr. Petr Valach, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Tomáš Klobouk, CSc.Mgr. Petr Valach, Ph.D.