Předmět Kognitivní funkce v senzomot. výkonu (KTV / PKFSV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / PKFSV - Kognitivní funkce v senzomot. výkonu, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Podstata, diagnostika a synergie kognitivních funkcí vzhledem ke kvalitě senzomotorického výkonu.1. Interakce s okolním světem;2. Fyziologie smyslů I.;3. Fyziologie smyslů II.;4. Fyziologie smyslů III.;5. Diagnostika kognitivních funkcí a percepce I;6. Diagnostika kognitivních funkcí a percepce II;7. Prostorová orientace a vnímání;8. Sportovní a pracovní motorika;9. Pohybová paměť;10. Pozornost a koncentrace;11. Rychlost zpracování informací;12. Exekutivní funkce;13. Shrnutí - diskuze.
Získané způsobilosti
Student získá absolvování předmětu následující způsobilosti:- aplikuje teoretické poznatky z anatomie a fyziologie;- aplikuje teretické poznatky z antropomotoriky a kinantropologie;- aplikuje teoretické poznatky z metodologie a statistiky;- využívá praktické i teoretické poznatky z didaktiky a sportovního tréninku;- provede analýzu sportovního výkonu;- posoudí limitující faktory pro daný sportovní výkon;- zhodnotí specifika senzomotorického učení s ohledem na kognitivní funkce;- vysvětlí teoretické základy danné problematiky;- dovede prakticky využívat, zpracovat a vyhodnotit testovací metody diagnostiky kognitivních funkcí;- používá správnou odb. terminologii;- aplikuje teoretické poznatky v praxi.
Literatura
Čihák, R. Anatomie I.-III. Grada Praha, 1987. Meinel, K.; Krug, Jürgen. Bewegungslehre - Sportmotorik : Abriss einer Theorie der sportlichen Motorik unter pädagogischem Aspekt. 11., Ăźberarb. und erw. Aufl. Aachen : Meyer und Meyer, 2007. ISBN 978-3-89899-245-9.Máček, M. - Vávra,J. Fyziologie a patofyziologie tělesné zátěže. Praha, 1988. Hála, Bohuslav. Hlas, řeč, sluch : Základní věci z anatomie, fyziologie a hygieny hlasového, mluvícího i sluchového ústrojí, z foniatrie, fonetiky, orthoepie, orthofonie atd. Praha : Česká grafická unie, 1947. Blahuš, Petr. K metodologii použití statistických metod v psychologii. 1. vyd. Praha : Academia, 1986. Sternberg, Robert J. Kognitivní psychologie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-376-5.Ružbarská, Ingrid; Turek, Milan. Kondičné a koordinačné schopnosti v motorike detí predškolského a mladšieho školského veku. 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita, Fakulta športu, 2007. ISBN 978-80-8068-670-3.Michel, George M.; Moore, Celia L. Psychobiologie : biologické základy vývoje chování. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-116-9.Veličkovskij, Boris Mitrofanovič; Lurija, Aleksandr Romanovič,; Zinčenko, Vladimir Petrovič. Psychologie vnímání /. 1. vyd. Praha : SPN, 1979. Králíček, Petr. Úvod do speciální neurofyziologie. 3., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-618-2.Langmeier, Josef; Krejčířová, Dana; Langmeier, Miloš. Vývojová psychologie : s úvodem do vývojové neurofyziologie. 2. vyd. Praha : H & H, 2002. ISBN 80-7319-016-8.Motáň,J. Základy anatomie a fyziologie. Učební texty. ZČU Plzeň, 1997. Lurija, Alexander Romanovič. Základy neuropsychológie. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1982.
Požadavky
Seminární práce.Závěrečný test teoretických znalostí.Kombinovaná zkouška.
Garant
Mgr. Václav Salcman, Ph.D.