Předmět Zprac. textových a grafických informací (KVD / 9ZTGI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVD / 9ZTGI - Zprac. textových a grafických informací, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Barevné modely, barevné prostory. Vektorová a bitmapová grafika. Formáty souborů.2. Vektorová grafika: základní pojmy vektorové grafiky, nástroje vektorové grafiky, ukazatele, typy zobrazení, vrstvy, kreslení křivek a objektů, výběr, přesun a základní úprava objektů. Transformace objektů; zrcadlení, rotace, velikost a zkosení, tvarování, kopírování, duplikáty, seskupování a kombinování, změna pořadí objektů3. Zarovnávání a rozmisťování objektů, přichytávání k vodítkům, mřížce a objektům. Přesné kreslení. Výplně a obrysy, síťová interaktivní výplň, oříznutí - kontejner (ořezová maska)4. Perspektiva, přechod, obálka, vysunutí, stín, průhlednost objektů a další vektorové efekty5. Výtvarný a odstavcový text, Text na osnově, Symboly, přizpůsobení textu rámci, slučování textu z databáze s grafikou, import, export, publikování do pdf, použití tabletu při práci s vektorovou grafikou.6. Bitmapová grafika: základní pojmy bitmapové grafiky, nový obrázek, pracovní plocha, rozlišení, nástroje, základní typy zobrazení, nastavení barev a tónů, od úrovní ke křivkám, nahrazování barev, použití štětce, vrstvy, výběry, cesty, masky, kanály, vrstvy, sady, efekty, styly, ořezové skupiny, výběry, výplně, cesty (osnovy)7. Vodítka a mřížky, masky, rychlá maska, kanály, masky vrstvy, průhlednost, text, textové vrstvy, kreslení, vybírání a přemísťování objektů, seskupování objektů, transformace, změna velikosti plátna, rotace a převracení obrázku, ořezávání, přechody, světlost, tmavost, ostrost, sytost, kreslení, retušování: klony, záplaty a retuše štětcem, filtry a efekty, import a export, obrázky ze skeneru, obrázky z digitálního fotoaparátu, použití tabletu při práci s bitmapovou grafikou8. Automatizace zpracování textu i grafiky. Tvorba fotogalerií.9. Bitmapová a vektorová grafika na Webu10. Digitální video: základní pojmy digitálního videa, projekt, videoprogram, klip, pracovní prostředí, editovací režimy, kodek; komprese, formáty souborů, barevná hloubka, rozměr obrazu, data rate, vrstvení, audio, střih, klíčové snímky a rendering, titulky, capturing a import klipů; export videa, přechody, průhlednost,efekty, pokročilé techniky střihu11. Vektorové animace, tvorba vektorových animací, vrstvy, časová osa, scény, snímky, klíčové snímky, objekty, symboly, knihovny, vodící linky, mřížka, pravítka, průhlednost, zabarvení, import, publikování, animace v animaci, masky. Základy ActionScriptu12. Tvorba graficky orientované aplikace v Delphi: základní postupy13. Grafy: grafy v Excelu v Mathematice, v Maple, v Matlabu a ve Statistice
Literatura
Čulík, Miroslav. Český CorelDRAW 9 : podrobný průvodce začínajícího uživatele. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-881-4.Bouton, Gary David; Bartel, Martin. Mistrovství v Adobe Photoshop 6. Svazek 1. Praha : SoftPress, 2002. ISBN 80-86497-18-6.Bouton, Gary David; Bartel, Martin. Mistrovství v Adobe Photoshop 6. Svazek 2. Praha : SoftPress, 2002. ISBN 80-86497-18-6.Miller, Deborah; Dorovský, Ilija. Mistrovství v CorelDRAW 8. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-124-X.Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.Havelka, Jan. Počítačová typografie pro každého. Praha : Grada, 1995. ISBN 80-7169-165-8.Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.Fotr, Jiří; Křenek, Jan; Vlach, Martin. Tipy, efekty a kouzla v Adobe Photoshopu. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-438-9.
Požadavky
Úspěšné vypracování zadaného projektu.
Garant
Mgr. Tomáš Přibáň, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Tomáš Přibáň, Ph.D.