Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika informatiky 1 (KVD / DIDI1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVD / DIDI1 - Didaktika informatiky 1, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Zařazení a cíle oborové didaktiky informatiky. Dokumenty související se školskou reformou. Postavení informatiky v procesu vzdělávání na různých typech škol. Přehled dostupné literatury, její hodnocení a použití úloh. Seznámení s rozličnými formami a metodami výuky specifickými pro výpočetní techniku. Elektronická podpora výuky. Představa průběhu hodiny a následná tvorba přípravy. Hodnocení činnosti žáka s ohledem na jeho další rozvoj. Projev studenta jako budoucího učitele. Reflexe hodiny a analýza výsledků. Zvláštnosti prostředí pro výuku informatiky.

Získané způsobilosti

Student umí vyjmenovat a prakticky použít vhodné formy a metody výuky specifické pro výpočetní techniku a dokáže vnímat její odlišnost vůči ostatním předmětům.Student má přehled o literatuře používané pro výuku informatiky, umí v ní nalézt vhodné úlohy a dokáže použitý materiál kriticky hodnotit.Student prokáže schopnost skupinové spolupráce. V rámci skupiny dokáže vybrat podstatná výuková témata svého oboru a výběr umí obhájit v širší diskusi.Student dbá na hygienu práce při výuce s počítačem, do hodiny zařazuje přestávky a vhodná cvičení pro předcházení RSI.Student dokáže plánovat hodinu a představit si její průběh. Na tomto základě je schopen vytvořit přípravu vyučovací hodiny.Student nemá obavy ze samostatného výstupu před třídou.Student zvládne hodnotit činnost žáka, dokáže najít pozitiva i negativa a vhodně je využít pro další rozvoj žáka.Student reflektuje odučenou hodinu, z výsledků se dokáže poučit.Student ví, kde se nachází dokumenty týkající se školské reformy, zná jejich obsah a chápe z nich postavení informatiky na daném typu školy.Student dokáže vyhledávat elektronickou podporu pro výuku.Z profesních kompetencí učitele jsou částečně rozvíjeny zejména kompetence pedagogické a didaktické, diagnostické, sociální, komunikativní, organizační a řídící.

Literatura

Drlík, P., Hvorecký, J. Informatika - nástin didaktiky. PF Nitra, 1992. Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X.Pasch, Marvin; Koldinský, Milan. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. null. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Učebnice výpočetní techniky pro daný typ školy.

Požadavky

Požadavky k zápočtu: Analýza učebnic VT Uznaný výstup na schválené výukové téma a reflexe ostatních na určených seminářích. Příprava na hodinu. Série individuálních příkladů.Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na portálu ZČU (http://portal.zcu.cz v sekci Courseware > DIDI1).

Garant

Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc.

Vyučující

Mgr. Zbyněk Filipi, Ph.D.PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D.