Předmět Didaktika informatiky pro 2. st. ZŠ (KVD / DV2ST)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVD / DV2ST - Didaktika informatiky pro 2. st. ZŠ, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Reflexe výstupové praxe, analýza videozáznamu. Východiska ŠVP z RVP. Tvorba ŠVP v prostředí školy. Autoevaulvace. Projektová výuka. Klíčové kompetence, mezipředmětové vazby a jejich rozvoj. Vedení projektů. Projekty a jejich hodnocení. Software a hodnocení jeho kvality. Technické prostředky ve výuce. Odborná terminologie.
Získané způsobilosti
Student se dokáže zamyslet nad odučenou hodinou, umí ji zpětně analyzovat. Ze závěrů, které učiní, se dokáže poučit.Student dokáže najít východiska pro tvorbu ŠVP na základě RVP.Student dokáže přizpůsobit navrhovaný ŠVP specifikům dané školy.Student chápe smysl autoevaluace, zná její principy a dokáže najít východiska pro její aplikaci na škole.Student dokáže vysvětlit co je to projekt a uvést příklady jeho využití.Student umí vymyslet a realizovat projekt na zadané téma. Do projektu zvládne, je-li to žádoucí, začlenit průřezová témata či mezipředmětové vazby.Student ví, jaké jsou fáze projektu, zvládá je přibližně časově odhadnout a dokáže předpokládat možné problémy studentů při vytváření řešení.Student umí vyjmenovat příklady hodnocení studentských prací. Své znalosti umí aplikovat do hodnocení projektů.Student umí rozhodnout o kvalitě daného softwaru a svůj postoj umí na základě předložených faktů obhájit.Student ovládá běžné výukové prostředky využitelné ve výpočetní technice, ví, kdy je vhodné je při hodině využít a zná rizika spojená s jejich nadbytečným či nedostatečným využitím.Z profesních kompetencí učitele jsou částečně rozvíjeny zejména kompetence pedagogické a didaktické, diagnostické, sociální, komunikativní, organizační a řídící.
Literatura
Drlík, P., Hvorecký, J. Informatika - nástin didaktiky. PF Nitra. Klíčové kompetence v základním vzdělávání/. Výzkumný ústav pedagogický, 2007. Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X.Pasch, Marvin; Koldinský, Milan. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.Sborník příspěvků. Praha : VÚP v Praze,, 2007. ISBN 978-80-87000-16-8.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. null. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
Požadavky
Požadavky k zápočtu:1. Vytvoření zadání projektu, včetně jeho vzorového řešení, a jeho následná prezentace s obhajobou v diskuzi.2. Analýza odučené hodiny VT se zpětnou reflexí.3. Splnění úkolů v rámci semináře.4. Test znalostí a dovedností.Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na portálu ZČU (http://portal.zcu.cz v sekci Courseware > DV2ST).
Garant
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc.