Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Programování 3 (KVD / PGM3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVD / PGM3 - Programování 3, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Objektově orientované programování z teoretického i praktického pohledu. Rozšíření základních znalostí, přetěžování funkcí, statické a virtuální metody. Návrh systému tříd, abstrakce. Komponenty, hierarchie, využití. Dokumenty XML, jejich struktura, manipulace s daty. Návrh časově náročnějších programů. Paralelní programování, vlákna a semafory. Ergonomie práce s programy (ovládání, klávesové zkratky, nápověda). Návrh aplikace pomocí UML modelu. Tvorba instalací. Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v problematice zapouzdření, dědičnosti, polymorfismu, abstrakce, objektů a tříd, pojmy umí vysvětlit a následně i aplikovat při tvorbě programů.Student umí navrhnout vhodný systém tříd pro řešení stanoveného problému a to nejen za pomoci UML modelů. Dodržuje zásady objektově orientovaného programování (OOP).Student dokáže využít přetížené metody a znalost jejich členění.Student se orientuje v hierarchii tříd prostředí RAD Studia jazyku Object Pascal.Student dokáže navrhnout a využít vlastní odděděnou komponentu.Student umí používat odbornou terminologii spojenou s technologií XML.Student dokáže navrhnout vlastní strukturu XML souboru podle požadavků na ukládaná data.Student umí na základě předloženého dokumentu XML či šablony DTD navrhnout a využívat třídu pro práci s daty.Student je schopen vysvětlit problematiku paralelního programování z výukového, programátorského i systémového pohledu.Student vytvoří funkční, přínosnou a uživatelsky přívětivou aplikaci na zadané téma s ohledem na pravidla OOP. Aplikaci umí představit a vyzdvihnout její klady.

Literatura

Cantú, Marco. Myslíme v jazyku Delphi 7 : knihovna zkušeného programátora. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0694-6.Keogh, James Edward; Giannini, Mario. OOP bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0973-9.Kadlec, Václav. Učíme se programovat v Delphi a jazyce Object Pascal. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-245-9.Grusová, Lucie. XML pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-697-7.Mlýnková, Irena,; Pokorný, Jaroslav. XML technologie : principy a aplikace v praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2725-7.Písek, Slavoj. Začínáme programovat v Delphi : podrobný průvodce začínajícího uživatele. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-247-9008-4.Svoboda, Luděk. 1001 tipů a triků pro Delphi. 2. aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-488-5.

Požadavky

Podmínky k získání zápočtu: Vytvoření semestrální práce (projektu) splňující podmínky uznání.Podmínky k získání zkoušky: Zkouška je dvoukolová: 1. Praktické ověření tvorby aplikace podle zásad OOP (návrh systému tříd). 2. Zodpovězení položených teoretických otázek.Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na portálu ZČU (http://portal.zcu.cz v sekci Courseware > PGM3).

Garant

Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc.

Vyučující

PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D.Mgr. Jan FadrhoncPhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D.