Předmět Časoprostorové vyjádřování (pro MŠ) (KVK / ČPV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVK / ČPV - Časoprostorové vyjádřování (pro MŠ), Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vizuální, výtvarná, umělecká kultura. Vizualita a média. Virtuální realita počítače. Vizuální kompetence jako profesní kompetence učitelky/učitele. Stírání hranic, prostupování jednotlivých druhů umění. Výtvarné aktivity typu akce, happening, představení, dramatizace, instalace jako výtvarné aktivity pro žáky mateřských škol. Spontánnost jako projev svobody. Zemní umění, výtvarné zásahy do prostředí pomocí přírodních (větve, listí, kamení atp.) a umělých (balónky, deštníky, oděvy atp.) prvků. Výtvarné ozvláštňování lidského těla - líčení, zabalování atp.
Získané způsobilosti
Student- orientuje se v časoprostorových projevech výtvarné kultury a umění 2O. století v míře potřebné pro pedagogickou činnost v mateřské škole: je obeznámen se základními podobami land-artu, umění akce a konceptuálního umění, prokazuje znalost základních pojmů, myšlenek a faktů ze zmíněné oblasti tvorby, znalost prokazuje zejména správným užíváním příslušné odborné teminologie,- zná a ve vlastní tvorbě využívá základní výrazové možnosti linie, plochy, prostoru, času, barvy, světla a materálu v časoprostorové tvorbě, v této souvislosti je schopen navrhovat jednoduché časoprostorové aktivity pro děti v mateřské škole.
Literatura
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK J., ELIÁŠOVÁ, S.. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-322-2.SLAVÍKOVÁ, V.; HAZUKOVÁ, H.; SLAVÍK J. Výtvarné čarování: (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Praha: UK, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.ZHOŘ, I.; HAVLÍK, V.; HORÁČEK, R. Akční tvorba: Určeno pro posl. 3. a 4. roč. KVV PdF UP [katedra výtvarné výchovy pedag. fak. Univ. Palackého]. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991. ISBN 80-7067-074-6.BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.ZHOŘ, IGOR. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-25555-8.BLÁHA, Jaroslav; SLAVÍK, Jan. Průvodce výtvarným uměním V. Praha: Vydavatelství a nakladatelství práce, 1997. ISBN 80-208-0432-3.ZHOŘ Igor. Škola výtvarného myšlení I. Brno: KS Brno a OKS Blansko, 1992. ZHOŘ, Igor. Škola výtvarného myšlení II.: Met. materiál pro práci v zájmové výtvarné činnosti. Brno: OKS, 1989. ISBN 80-85027-00-3.Foster, Hal. Umění po roce 1900 : modernismus, antimodernismus, postmodernismus. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-952-8.
Požadavky
Vypracování 6 časoprostorových úkolů s reflektivními komentáři. Zpracování fotodokumentace řešení úkolů. Vložení příslušné fotodokumentace a textů do Artfolia v daném termínu.
Garant
PaedDr. Rudolf Podlipský, Ph.D.