Předmět Historie umění v pedagogické reflexi 3 (KVK / HU3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVK / HU3 - Historie umění v pedagogické reflexi 3, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Obrazový model jako nástroj ovládání světa IMagický a mýtický účinek zobrazení. Virtualita a napodobení v magickém a mýtickém obrazovém modelu. Přetrvávání magického a mýtického přístupu k obrazu.2. Obrazový model jako nástroj ovládání světa IIReflexivní, lineární model zobrazování. Pozorovatel. Dnešní postavení reflexivního přístupu k zobrazení.3. Vznik a prohlubování subjektivity ve výtvarném uměníPojetí subjektu v romantismu, symbolismu, moderně.4. Do hloubi mysliDadaismus a surrealismus. Účinky psychoanalýzy a hlubinné psychologie na strukturu obrazu.5. Vyvanutí a dekonstrukce subjektuOd existenciálního konceptu k postmoderně.6. Postmoderna konec nebo začátekRysy současného výtvarného umění s tématem subjektu.7. Vliv výtvarného umění a fotografie na tvorbu sebeidentity.Od reprezentačního portrétu k selfie.8. Sex, lži a videoSebereprezentace v síti. Aktivity v YouTube. Avatar.9. Nemoci z vizualityOd módy k plastické chirurgii. Stelarc a tělo nedostačující informační době10. Vizualizace haptického vnímáníVlámské a holandské zátiší, surrealismus, konceptuální umění, Švankmajer, design11. Vizualizace sluchového vnímání zvuků, rytmů a hudbyOrfismus, Kupka a Delaunay, konceptuální umění, videoklipy12. Vizualizace prostorového vnímání a cítěníVývoj architektury interiéru13. Metodika uplatnění přístupu k subjektu v pedagogickém procesu.Příklady uplatnění ve výuce.
Získané způsobilosti
Student získá schopnost zaměřit pozornost nejen na formální rysy jednotlivých výtvarných stylů a konkrétních děl, ale na proměny gnoseologické a komunikační funkce výtvarné tvorby v průběhu historie umění. Student tuto schopnost bude moci uplatnit při analýze a navrhování školních vzdělávacích programů.
Literatura
Gablik, Suzi. Selhala moderna?. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.Baxandall, Michael. Stíny a světlo : umění a vizuální zkušenost. Vyd. 1. Brno : Barrister & Principal, ----. ISBN 80-86598-58-6.Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.Kesner, Ladislav. Vizuální teorie : Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. 1. vyd. tohoto souboru. Jinočany : H & H, 1997. ISBN 80-86022-17-X.Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě : gnozeologické předpoklady analýzy obrazové stránky nových médií. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.
Požadavky
Aktivní účast na přednáškách, studium doporučené literatury, zvládnutí látky s porozuměním pro její aplikaci do vzdělávacího procesu.
Garant
Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D.
Vyučující
Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D.