Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Multimediální aplikace ve výuce (KVK / MAV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVK / MAV - Multimediální aplikace ve výuce, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

V rámci práce v semestru se budeme zabývat dílčími tématy spojenými s tvorbou digitálních učebních pomůcek oborového zaměření.- porozumění specifikům komunikace prostřednictvím interaktivních multimediálních aplikací- zvládání technických dovedností pro vlastní tvorbu interaktivních prezentací- didaktická příprava na výuku prostřednictvím multimedií a výuku tvorby multimediálních prezentací- výtvarná výchova a průřezové téma mediální výchova

Získané způsobilosti

Během práce na projektu student:1/osvojí si principy tvorby interaktivních multimediálních aplikací jak v obecných kontextech spojených se zásadami tvorby čitelného rozhraní pro zprostředkování informace, tak v kontextech specificky oborových2/rozumí specifikům komunikace a učení se prostřednictvím interaktivních multimediálních aplikací3/navrhuje model interaktivní výukové aplikace na zvolené téma a formuluje cíle jejího využití4/zpracovává obsahy a vstupní materiály za účelem jejich didaktického využití5/zvažuje vhodné postupy tvorby aplikace a vybírá nejlepší řešení v závislosti na zvolených metodách učení a cílech užití aplikace6/zvládá technické dovednosti pro tvorbu interaktivní prezentace7/vysvětluje a obhajuje svůj záměr v obecných i specifických kontextech.

Literatura

Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky In: J. KAPOUNOVÁ (ED.) Od programovaného učení k e-learningu. Sborník referátů z konference pořádaného Ostravskou univerzitou a NEWTON College ve Šlapanicích u Brna, s. 181 - 185. Ostrava: OSU a Newton College, 2005. manuály ke grafickým programům Macromedia Flash, MS PowerPoint, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator apod. Zikmundová, Vladimíra. Média a obraznost. Výtvarná výchova - roč. 40, č. 4. 2000. Zikmundová, Vladimíra. Multimediální tvorba a současná výtvarná výchova. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, s. 6 s.-anotace s.52. Plzeň : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-483-X.Zikmundová, Vladimíra. Nová média a jejich principy v kontextu transformace výukového prostředí předmětu výtvarná výchova. In Rámcové vzdělávací programy a výtvarná výchova, sympozium INSEA 2004 s. 52 - 56. Praha : Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-242-3.Slavík, Jan. Počítač jako pomocník učitele : efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. Praha : MAC, 2003. ISBN 80-86015-90-4.Rambousek, Vladimír. Práce s počítačem (1). 1. vyd. Praha : Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-873-8.sborníky INSEA 1995, 2000, 2004, 2006. Černochová, Miroslava; Komrska, Tomáš; Novák, Jaroslav. Využití počítače při vyučování : náměty pro práci dětí s počítačem. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.

Požadavky

V semestru se bude průběžně pracovat individuálně, či v menších skupinách (2-3 studenti) na seminárních projektech. Student vypracuje multimediální výukový materiál.Dodržení stanoveného počtu konzultací a termínů je podmínkou k udělení zápočtu. Omluva je možná pouze na základě lékařského potvrzení o nemoci. V případě, že se student ze zdravotních důvodů nebude moci účastnit konzultace v semináři, využije konzultačních hodin vyučující.K zápočtu student nebo studijní skupina předloží veškerou dokumentaci procesu tvorby (skici, průběžný materiál v elektronické či jiné podobě), odevzdá kompletní didaktickou analýzu projektu a popis jeho možného využití i v hodinách Vv a finalizovaný projekt v digitální podobě.Ke zkoušce je nutné finální projekt prezentovat v rámci předmětu ve stanovených termínech. Student nebo studijní skupina promítne vytvořenou aplikaci a doplní ji slovním výkladem záměru a cílů (prostor pro prezentaci bude cca 10min).

Garant

PhDr. Vladimíra Zikmundová, Ph.D.