Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodický seminář pro výtv. vzdělávání (KVK / MSZUS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVK / MSZUS - Metodický seminář pro výtv. vzdělávání, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Dimenze výrazu2. Dimenze komunikace3. Dimenze formy4. Konceptualizace námětu5. Projektování výuky6. Vzdělávací obsah ve VV

Získané způsobilosti

při četbě odpovídajícího kurikulárního dokumentu porozumí sdělovaným informacím,, identifikuje jejich adresáta a porozumí důrazům dokumentu na práci pedagoga vybírá a blíže interpretuje klíčové pojmy odpovídajících pasáží kurikulárního dokumentu, vysvětluje jejich obsah a to, jakým způsobem ovlivňují realizaci výuky v oboru; posuzuje míru jejich funkčnosti pro práci pedagogak obecně formulovaným očekávaným výstupům přiřazuje konkrétní obsah a navrhuje design výtvarné aktivityporozumí pojmu "důraz" jakožto komplementu "očekávaného výstupu"; využije poznatky o dimenzích výrazové hry a možných pedagogických důrazech k doplnění a rozvedení přípravného modelu výtvarných aktivitprezentuje ostatním ve skupině návrh přípravného modelu, porovnává jej s pracemi ostatních studentů a vysvětluje případné rozdíly ve zpracování výtvarného problémuanalyzuje svůj přípravný model pedagogického díla a na základě výsledků posouzení navrhuje model odpovídajících interpretačních a hodnotících aktivit na podkladě realizovaného mikrovýstupu znovu zvažuje možnosti uplatnění hodnocení a jeho motivační a poznávací funkci; prostuduje problematiku hodnocení ve výtvarné výchově ve vztahu ke zvolenému žánru výrazové hry

Literatura

HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy 1. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2005. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999, ISBN 80-7178-262-9. ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově, Praha Sarah, 1997. ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově, Praha, Sarah, 1999. HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1994. HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1995. Roeselová, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8.Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC. Učitelovo pojetí výuky. null. Brno : Masarykova univerzita, 1996. SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3.MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:V průběhu interaktivně pojatých dochází k zakládání, rozšiřování a ověřování kompetencí studentů při práci s RVP (RVP ZV, RVP ZUV, případně další RVP pro obory středního odborného vzdělání). Metodické postupy se opírají o reflexi a analýzu dokumentů RVP a směřují k porozumění jejich jazyku. V dalším kroku se sleduje operacionalizace osvojených pojmů při ontodidaktické a psychodidaktické transformaci oborových obsahů. Cílem činností v seminářích je dosažení kompetence studenta při zpracování přípravného modelu pedagogického díla. Studentské záznamy řešení dílčích úkolů jsou na konci semestru odevzdány elektronicky v podobě portfolia. Název portfolia obsahuje jméno studenta a zkratku předmětu. Mezní datum odevzdání portfolia se řídí harmonogramem fakulty.Studenti, kteří nemohou pracovat prezenčně v seminářích předmětu, vypracují všechny úlohy dodatečně a doplní je textovou přílohou. Jejím obsahem bude reflexe vypracovávaných úkolů, zejména reflexe vlastního postoje (UPV), úvaha nad smyslem zadání a řešení úloh a jejich přiměřenost (zpětná vazba pro vyučujícího předmětu). Požadavek na metakognitivní reflexi při formulaci textu přílohy do jisté míry nahrazuje interaktivní a dialogické uvažování v průběhu seminářů.Rozsah přílohy bude min. 3 strany (typ písma Times New Roman, velikost písma 12, řádkování 1,5). Mezní termín pro získání zápočtu za LS se řídí harmonogramem fakulty (do 3.9.2009).2. Požadavky na zkoušku:Zkouška má kolokviální charakter a absolvuje ji zpravidla pětičlenná skupina studentů. Každý student si v průběhu 10 minut vypracuje přípravu k jednomu z vylosovaných témat, která se kryjí s okruhy v zadání "obsahu předmětu". V další fázi zkoušky představuje každý student zbytku skupiny teze k vylosovanému okruhu. Po prezentaci jej mohou ostatní studenti podporovat a podněcovat k doplnění kladením otázek nebo přímo doplnit relevantními informacemi. Na závěr zkoušky má každý student možnost vyjádřit se ke svému výkonu.Hlavními kritérii hodnocení výkonu studenta u zkoušky jsou a) dostatečné pokrytí okruhu klíčovými pojmy, b) schopnost jejich exemplifikace na konkrétních příkladech aktivit v seminářích nebo v pedagogické praxi, c) schopnost představit vylosovaný okruh jako strukturovaný a kontextuálně provázaný sémantický prostor d) jako doplňkové kritérium je hodnocena schopnost interakce ve skupině a úroveň komunikativní kompetence studenta.

Garant

Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.