Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projektování a řízení výuky (KVK / PŘV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVK / PŘV - Projektování a řízení výuky, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vzdělávací obsah ve VV2. Estetické a umělecké stránky učiva3. Konceptualizace námětu a vzdělávací motiv4. Dynamika vztahů námětu, výtvarných postupů a úkolu5. Dimenze výrazové hry6. Žákovo pojetí VV a vývoj výtvarného vyjadřování7. Projektování výuky ve VV8. Problematika míry řízení výuky

Získané způsobilosti

na základě studia textů (zdroj např. Metodický portál VUP Praha http://www.rvp.cz/) zachycujících přípravný model vyučovacích jednotek v oboru výtvarná výchova, případně jejich reálný průběh, vyhledává a identifikuje základní strukturní prvky výuky (námět, výtvarnou techniku, výtvarný problém, apod.) a důležité obsahy - učivos oporou o materiály RVP a artefiletickou koncepci výrazové hry a jejích dimenzí, určuje smysl a cíl modelové výukové situace a její možný dopad na žákapodle typu studijního oboru volí modelovou cílovou skupinu a vyhledává o ní relevantní informace z oblasti vývojové psychologie a oborových poznatků o vývoji dětského výtvarného projevu; věnuje pozornost problematice rozlišení pedagogického díla ve výtvarné výchově všeobecně vzdělávací a expertní umělecko řemeslnévybírá si vlastní námět pedagogického díla a na základě didaktické konceptualizace provádí ontodidaktickou a psychodidaktickou transformaci oborových obsahů, které se k námětu váží; uvažuje o námětu práce ve vztahu k vhodným průřezovým tématůms oporou o postupy zprostředkujícího pojetí kurikula navrhuje přípravný model pedagogického díla; navrhuje jednotlivé kroky práce učitele a u dílčích zadání učební úlohy aplikuje schopnost konstruovat očekávané výstupy jako sledovatelné a kontrolovatelné výsledky činnosti žákyporozumí pojmu očekávaný výstup a způsobu jeho konstrukce; s oporou o terminologii RVP konstruuje očekávané výstupy dílčích aktivit u vlastní modelové výrazové hry a zdůvodňuje jejich existenci jako dílčích kroků k rozvoji klíčových kompetencíanalyzuje svůj přípravný model pedagogického díla a využívá přitom poznatků o dimenzích výrazové hry; na základě výsledků posouzení navrhuje model odpovídajících interpretačních a hodnotících aktivit v dialogu ve skupině představuje zdůvodňuje a obhajuje svůj přípravný model a diskutuje případné zlepšující varianty pedagogického dílana podkladě realizovaného mikrovýstupu nebo prototypické situace zachycené na video rozpoznává, vybírá, popisuje a hodnotí kolizní, případně krizové komponenty situace; hledá jejich nejpřiléhavější interpretaci a diskutuje o možnostech jejich řešenína podkladě realizovaného mikrovýstupu nebo prototypické situace zachycené na video zvažuje možnosti uplatnění hodnocení a jeho motivační a poznávací funkci; prostuduje problematiku hodnocení ve výtvarné výchově ve vztahu ke zvolenému žánru výrazové hry; tato práce je přípravou pro navazující předmět KVK/REEV

Literatura

ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově, Praha Sarah, 1997. nullHazuková, Helena. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově. I. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1994. Roeselová, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. null. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.HAZUKOVÁ, H. UK - Pedagogická fakulta, Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II., Praha , 1995. Slavíková, Vladimíra; Hazuková, Helena; Slavík, Jan. Výtvarné čarování : (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:V průběhu interaktivně pojatých seminářů studenti řeší problémově zadávané dílčí učební úlohy. Jejich řešení předpokládá rozvoj schopnosti studentů operacionalizovat oborové pojmy, zprostředkovávané na přednáškách předmětu. Studentské záznamy řešení dílčích úkolů jsou na konci semestru odevzdány elektronicky v podobě portfolia. Název portfolia obsahuje jméno studenta a zkratku předmětu. Mezní datum odevzdání portfolia se řídí harmonogramem fakulty.Studenti, kteří nemohou pracovat prezenčně v seminářích předmětu, vypracují všechny úlohy dodatečně a doplní je textovou přílohou. Jejím obsahem bude reflexe vypracovávaných úkolů, zejména reflexe vlastního postoje (UPV), úvaha nad smyslem zadání a řešení úloh a jejich přiměřenost (zpětná vazba pro vyučujícího předmětu). Požadavek na metakognitivní reflexi při formulaci textu přílohy do jisté míry nahrazuje interaktivní a dialogické uvažování v průběhu seminářů.Rozsah přílohy bude min. 3 strany (typ písma Times New Roman, velikost písma 12, řádkování 1,5). Mezní termín pro získání zápočtu za LS se řídí harmonogramem fakulty (do 3.9.2009).

Garant

Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.

Vyučující

Mgr. Jindřich Lukavský, Ph.D.