Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Spec. v prostor. tvorbě pro učitele (KVK / SPT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVK / SPT - Spec. v prostor. tvorbě pro učitele, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Prostorová tvorba ? vede posluchače k vnímání a vyjádření prostoru např. pomocí světla a stínu, objemů a plastických kontrastů. Zahrnuje modelování, tvarování, konstrukce z různých materiálů a práci s keramikou. Prostorová tvorba je předmět zabývající se vnímáním a zároveň vytvářením prostoru, vzájemnými vztahy, vlastním uspořádáním a organizací. Obsah předmětu tvoří práce s prostorem, a to jak vnitřním, tak vnějším. Posluchači řeší úkoly osobitými pracovními postupy s hlavním důrazem na vlastní výrazové prostředky. Výuka je orientována a vedena k individuální koncepci studia, v souladu s přirozeným vývojem studentova talentu. Prioritou je rozvoj výtvarných kvalit posluchače v oblasti vizuální paměti, proporčnosti, trojrozměrného poznávání hmoty a formy, její stavby v kompozici, a dále osvojování si řemeslně technických dovedností. Pracuje se s realitou i představou. V pravidelných korekturách a konzultacích jsou studenti vedeni k možnosti obohacovat svou tvorbu inspirující stavbou živého i neživého a fabulací. Práce podle skutečnosti je též zaměřena na schopnost převést tuto skutečnost do prostorové výtvarné řeči, a to, jak již bylo řečeno, za pomoci klasických i nových postupů.ÚkolyÚkol č.1 Návštěva ? instalace v konkrétním prostoru ( 5 stereofotografií )Úkol č.2 Vše negativní musí ze mne ven (6 fotografií a realizace objektu)Úkol č.3 Vlajky na olympiádě ? koláž (za pomoci libovolného grafického editoru)Úkol č.4 Molekula (+ a ? se přitahují) ? obraz, objekt, instalace, ?Úkol č.5 Obydlí na stromě nebo futuristický stan (maketa, fotomontáž)Úkol č.6 Vymezení prostoru ohněm (dokumentace ? foto, video)Úkol č.7 Světlo ve stínu ? mé tělo objektem vlastního pozorováníÚkol č.8 Batman nebo potápěč ? návrh kostýmuÚkol č.9 Lastura ? la stura ? las tura ( ?a teď ukaž, co je v tobě)Úkol č.10 Comics dle vlastního scénáře (minimálně 4 stránky o 28 panelech)

Získané způsobilosti

Student- uplatňuje v konstruování prostorového výtvarného výrazu specifické výtvarné dispozice, jako jsou smysl pro detail i celek, schopnost výtvarně cítit, vnímat a organizovat prostor, smysl pro výrazové možnosti materiálu, smysl pro tvar, objem, světlo, barvu a pohyb ? pro jejich výrazové možnosti a vztahy mezi nimi,- zvládá (v souvislosti s předchozím bodem) potřebné výtvarně - řemeslné dovednosti natolik, aby jimi nebyl limitován při realizaci výrazové formy,- je schopen hmotným a konceptuálním způsobem zviditelnit vnitřní výtvarnou představu,- je schopen nacházet souvislosti mezi vlastní výtvarnou uměleckou tvorbou a konkrétními uměleckými projevy ve výtvarné kultuře minulosti i současnosti a závěry této reflexe verbalizovat,- je zároveň schopen nacházet ve svém uměleckém snažení prvky či znaky svého individuálního stylu (pokud o něj usiluje).

Literatura

Francastel, P. Malířství a společnost. Brno : Barrister & Principal, 2003. ISBN 80-86598-49-7.Volavková-Skořepová, Z. Myšlenky moderních sochařů. Praha : Obelisk,, 1971. Crhák, František. Prostor a perspektiva. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1975. Mikušová, Miluše. Prostorová a užitá tvorba. Výtvarné problémy hmotné kultury. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1190. Rusín, Tomáš. Tajný život architektury. Brno : VUTIUM, 2005. Art & Antiques. Kooijman, Simon. Art, Art Objects, and Ritual in the Mimika Culture. Leiden : E. J. Brill, 1984. Lévi, Eliphas. Dějiny magie. Praha : Trigon, 2004, c2003. Wolf, Edith. Origami Japonské umění skládání papíru. Berlin : Junge Welt, 1990. Mitisová, Monika. Prostor a jeho člověk. Praha: Vesmír, 2004. Mohelník, Ladislav. Prostorová interpretace architektonického a urbanistického díla. Brno : VUTIUM, 2005. Sokolov, Saša. Škola pro hlupáky. Praha - Prostor, 2006. Umění = Art : časopis Ústavu dějin umění Akademie věd České republiky. Živel.

Požadavky

Zápočet- povinná účast na třech úvodních přednáškách,- nejméně pět konzultací výtvarných záměrů před jejich samostatnou realizací,- úspěšná realizace a odevzdání fotodokumentace semestrálních prací na CD.ZkouškaPrezentace semestrální práce a její úspěšná obhajoba.

Garant

MgA. Mgr. Stanislav Poláček