Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vizuální tvorba v ploše pro MŠ (KVK / VUTP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVK / VUTP - Vizuální tvorba v ploše pro MŠ, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Zkoumání a ověřování prostředků výtvarného (uměleckého) výrazu v plošném vyjádření, zejména v grafických a v kombinovaných projevech. Vlastní praktické ověřování výrazových možností linie, barvy, světla a tvaru prostřednictvím řešení odpovídajících výtvarných úkolů. Reflexe a interpretace zmíněných možností ve výtvarném umění a ve vlastní tvorbě výtvarného výrazu. Slovní (dialogické) a písemně vyjádřené vztahování zkušeností z vlastní tvorby výrazu k výtvarnému umění a k výtvarné výchově předškoláků.

Získané způsobilosti

Student- orientuje se v plošných (kresebných, malířských a grafických) projevech výtvarné kultury a umění minulosti a současnosti v míře potřebné pro pedagogickou činnost v mateřské škole: rozlišuje výtvarné plošné artefakty minulosti a současnosti z hlediska formy, v případě všeobecně známých plošných projevů i z hlediska techniky a stylu, schopnost rozlišení potvrzuje v jejich pojmenování a v jednoduché formální analýze, prokazuje znalost základních pojmů, myšlenek a faktů z oblasti plošné výtvarné tvorby, znalost prokazuje zejména správným užíváním příslušné odborné teminologie,- zná a ve vlastní tvorbě využívá základní výrazové možnosti linie, plochy, barvy a materálu v plošné tvorbě, zvládá základní technicko-řemeslné postupy v oblasti plošné tvorby, v této souvislosti je schopen navrhovat jednoduché výtvarné hry a experimenty pro děti v mateřské škole, - nalézá souvislosti mezi vlastním či jiným plošným výrazem a konkrétními projevy výtvarné kultury a umění, závěry hledání je schopen verbalizovat a vyjádřit v písemné formě.

Literatura

SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK J., ELIÁŠOVÁ, S. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-322-2.SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění [teorie a praxe artefiletiky 1.díl]. Praha: Univerzita Karlova ? Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 80-7290-066-8.SLAVÍKOVÁ, V.; HAZUKOVÁ, H.; SLAVÍK J. Výtvarné čarování: (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). V Praze: UK, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.KREJČA, Aleš. Techniky grafiky. Praha: Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-48-4.ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce moderním uměním. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.

Požadavky

Vypracování 6 plošných výtvarných úkolů s reflektivními komentáři. Zpracování fotodokumentace řešení úkolů. Vložení příslušné fotodokumentace a textů do Artfolia v daném termínu.

Garant

PaedDr. Rudolf Podlipský, Ph.D.