Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Volné výtvarné techniky (KVK / VVT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVK / VVT - Volné výtvarné techniky, Fakulta pedagogická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vývoj VV a východiska projektového vyučování2. Projektová metoda ve VV3. Kategorizace výtvarných řad a projektů4. Problematika motivace a disciplinace žáků5. Dynamika vztahu námětu a techniky6. Od autonomní tvorby ke vzdělávacímu námětu7. Problematika hodnocení výtvarného projektu8. Autentické hodnocení, žákovo portfolio

Získané způsobilosti

Student - prokazuje schopnost uchopení tématu formou výtvarného projektu, - je schopen uplatnit výtvarný projekt ve výtvarné výchově na I. stupni ZŠ, - prokazuje ontodidaktickou znalost a transformaci obsahu - projevuje schopnost reflexe a sebereflexe, závěry z reflexe je schopen verbálně formulovat a vyjádřit v písemné formě.

Literatura

Roeselová, Věra. Námět va výtvarné výchově. Praha, 1997. Šamšula, Pavel. Obrazárna v hlavě : výtvarná čítanka od 9. ročníku základní školy a pro víceletá gymnázia. 6. 1. vyd. Praha : SPL-Práce, 2002. ISBN 80-86287-49-1.Valenta, Josef. Pohledy : Projektová metoda ve škole a za školou. 1. vyd. Praha : IPOS Artama, 1993. ISBN 80-7068-066-0.Roeselová, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8.Janda, Jiří. Spřátelte se s výtvarnými projekty. Praha : Tereza, 1998. Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.Kratochvílová, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: MU Brno, 2006. ISBN 80-210-4142-0.Fulková, Marie. Výtvarná výchova : pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia /1. Praha, 1997. ISBN 80-7168-382-5.Fulková, Marie; Novotná, Marie. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-591-7.Zhoř, Igor. Výtvarná výchova v projektech : Pracovní sešit pro gymnázia. 1996. Zhoř, Igor. Výtvarná výchova v projektech I : pracovní sešit pro 6. a 7. ročník. 1. vyd. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1995. ISBN 80-85808-31-5.Zhoř, Igor. Výtvarná výchova v projektech II : pracovní sešit pro 8. a 9. ročník. 1. vyd. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1996. ISBN 80-85808-35-8.

Požadavky

Výsledná písemná seminární práce obsahuje zpracovanou koncepci projektu hodiny výtvarné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. Materiál se skládá ze dvou částí:A. část určená pro žáky obsahuje:1. Zadání učební úlohy (námět, technika, pravidla výrazové hry)2. Návrh hodnocení výtvarného úkolu obsahuje obrazové ilustrace, zadání úloh (formulovaných na odpovídající úrovni jazyka), nabídky k přemýšlení, otázky, prostor pro vlastní činnost žáků, apod.B. didakticko metodická část obsahuje:1. obrazový a textový materiál, který zvolený námět a techniku výtvarného úkolu zakotvuje do oblasti Umění a kultura (s akcentem na obsahy vizuální a výtvarné kultury), východiska výtvarného úkolu2. obrazový a textový materiál, který zvolený námět a techniku výtvarného úkolu nahlíží z oblastí průřezových témat, kontexty k jiným oborům3. tematizovaný a reflektovaný vzdělávací motiv4. očekávané výstupy jednotlivých fází zadání výtvarné úlohy a pojmenování klíčových kompetencí, k nimž se činnost žáka na úloze vztahuje5. definice obecných cílů (reflexi učitelova kréda)6. zdůvodnění předpokládaného hodnocení výtvarného úkolu7. případně reflektivní bilanci úkolu odučeného v rámci výukyPodmínkou udělení zápočtu jsou minimálně 3 konzultace uskutečněné před finálním zpracováním projektu. Celou práci odevzdá student/ka jako jeden dokument ve formátu .txt, .rtf , .pdf .

Garant

Mgr. Naděžda Potůčková