Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Digitální podnik a virtuální realita (KPV / DPVR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / DPVR - Digitální podnik a virtuální realita, Fakulta strojní, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

přednáška:V rámci přednáškové části tohoto předmětu se studenti seznámí s vývojovými trendy, které vedly k formování digitálního podniku, jeho definici a krátkou historii. Pochopí význam pojmů jako Product Lifecycle Management nebo Mechatronika. Budou schopni vyjmenovat základní přínosy digitálního podniku. V neposlední řadě se seznámí s možnou softwarovou podporou v této oblasti. V oblasti virtuální reality bude studentům představen historický vývoj systémů, vysvětleny hlavní technické principy a demonstrovány možné oblasti využití nebo nasazení virtuální reality. V rámci předmětu jsou zařazeny praktické ukázky laserscanningu. Studenti se budou mít možnost prakticky seznámit i s novými technologiemi jako je zařízení Oculus Rift nebo Virtuix Omni.cvičení:V rámci cvičení budou studenti seznámeni s možností tvorby virtuálního prostředí v grafických enginech vybraných společností. Část cvičení, která bude probíhat v laboratoři virtuální reality, bude zaměřena na praktické ukázky a prezentování výsledků samostatné práce, kterou budou studenti v průběhu semestru zpracovávat.

Získané způsobilosti

Studenti budou po absolvování předmětu schopni:- zorientovat se v aktuální problematice digitálního podniku- vysvětlit přínosy spojené s nasazením softwarů digitálního podniku- správně vyhodnotit nasazení jednotlivých softwarových aplikací podporujících digitální podnik- popsat přínosy při projektování ve virtuální realitě- vyprojektovat jednoduchý model např. výrobní dílny v editoru počítačové hry s využitím komponent 3D modelů

Literatura

Gregor, M. Digitálny podnik. SLCP, Žilina, 2009. ISBN 80-969391-5-7.Polcar, J., Hořejší, P. Tvorba virtuálních prostředí v Source SDK, e-book. Plzeň, 2013. Burdea, G., Grigore, C. Virtual Reality Technology, Second Edition. 2003. ISBN 0-471-36089-9.Görner, Tomáš; Hořejší, Petr,; Kurkin, O. Virtuální realita a DP. [Plzeň] : SmartMotion, 2012. ISBN 978-80-87539-07-1.Leeder, Edvard. Digitální fabrika. MOPP 2007 : Modelování a optimalizace podnikových . 2007. Leeder, Edvard; Bureš, Marek. Digitální podnik. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-17-0.Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Sochor, Jiří; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0454-0.Amditis, Angelos,; Talabă, Doru. Product engineering : tools and methods based on virtual reality. Dordrecht : Springer, 2008. ISBN 978-1-4020-8199-6.Sherman, William R.; Craig, Alan B. Understanding virtual reality : interface, application, and design. Boston : Morgan Kaufmann Publishers, 2003. ISBN 1-55860-353-0.Hořejší, Petr; Görner, Tomáš. Virtuální realita v prostředí DP. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-22-4.Hořejší, Petr; Polcar, Jiří. Virtuální realita v prostředí DP - cvičení. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-23-1.Dassault Systéme (web). Návody pro Source SDK (web). Siemens PLM (web). Valve Developer Community (web).

Požadavky

Podmínky zápočtu: Zpracování semestrální práce s prezentací

Garant

Ing. Petr Hořejší, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petr Hořejší, Ph.D.Ing. Petr Hořejší, Ph.D.Ing. Jiří Polcar