Předmět Ergoterapie - neurovývojové přístupy (KFE / ENP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / ENP - Ergoterapie - neurovývojové přístupy, Fakulta zdravotnických studií, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Přístupy neurovývojového rámce vztahů.2. Neurofyziologické podklady pro neurovývojový rámec vztahů.3. Vyšetření v rámci neurovývojového a senzomotorického přístupu.4. Základní principy vyšetření a terapie v konceptu Bobathových.5. Základní principy vyšetření a terapie v konceptu proprioceptivní neuromuskulární facilitace.6. Metoda senzorické stimulace podle Affolterové.7. Pohybová terapie Brunnstromové.8. Senzorická integrace dle Ayresové ? přístup senzorické integrace.9. Vynucené používání paretické končetiny a motorické učení- systémově orientované přístupy.10. Využití neurovývojového a senzomotorického přístupu u vybraných diagnóz.11. Senzorické funkce ajejich ovlivnění.Cvičení:1. Praktický nácvik prvků z Bobath konceptu 1.2. Praktický nácvik prvků z Bobath konceptu 2.3. Praktický nácvik prvků z Bobath konceptu 3.4. Aplikace Bobath konceptu pro výcvik ADL u vybraných diagnóz.5. Praktické provádění proprioceptivní neuromuskulární facilitace ? nácvik diagonál pro horníkončetinu za účelem zlepšení senzomotorických funkcí při nácviku aktivir všedního dne 1.6. Praktické provádění proprioceptivní neuromuskulární facilitace ? nácvik diagonál pro horníkončetinu za účelem zlepšení senzomotorických funkcí při nácviku aktivir všedního dne 2.7. Praktické provádění proprioceptivní neuromuskulární facilitace ? nácvik diagonál pro horníkončetinu za účelem zlepšení senzomotorických funkcí při nácviku aktivir všedního dne 3.8. Aplikované techniky dle konceptu pripriceptivní neuromuskulární facilitace pro výcvik ADL.9. Praktický nácvik vynuceného používání paretické končetiny.10. Základy orofaciální stimulace u dysfunkcí v orofaciální oblasti.11. Techniky k ovlivňování senzorických funkcí.
Získané způsobilosti
Student/ka po absolvování předmětu porozumí základním principům neurovývojového a senzomotorického přístupu, aplikuje na základě vyšetření metody na neurovývojovém podkladě, definuje základní rozdíly mezi neurovývojovým a senzomotorickým přístupem, prakticky aplikuje prvky Bobath konceptu a proprioceptivní neuromuskulírní facilitace v rámci neurorehabilitace.
Literatura
Jelínková, Jana; Krivošíková, Mária; Šajtarová, Ludmila. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.Klusoňová, Eva. Ergoterapie v praxi. Vyd. 1. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.Bobath, Berta. Hemiplégia dospelých : vyhodnotenie a liečba. 1. slovenské vyd. Bratislava : Liečreh, 1997. ISBN 80-967383-4-8.Lippert-Grüner, Marcela. Neurorehabilitace. 1. vyd. Praha : Galén, 2005. ISBN 80-7262-317-6.Carraro, Lorenzo. Obnova pohybu po cévní mozkové příhodě : návod pro středoškolské rehabilitační pracovníky. Praha : Rehalb, 2002. Vantieghem, J. Rehabilitace a reedukace běžných životních úkonů po cévní mozkové příhodě. [S.n.] : Pharma, 1994. Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.Davies, Patricia M. Steps to follow : the comprehensive treatment of patients with hemiplegia. 2nd ed. Heidelberg : Springer, 2000. ISBN 978-3-540-60720-5.Bass?e Gjelsvik, Bente E. The Bobath concept in andulth neurology. Stuttgart ; Thieme, 2008. ISBN 978-3-13-145451-5.Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
Požadavky
Přednáška: Vypracování písemného testu s 75% úspěšností, 80% účast na přednáškách.Cvičení: 80% účast na na cvičeních, složení praktické zkoušky.
Garant
Prof. MUDr. Marcela Lippertová-Grünerová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Lenka KroupováMgr. Ilona ZahradnickáMgr. Ilona Zahradnická