Předmět Ergoterapie v pediatrii 1 (KFE / EP1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / EP1 - Ergoterapie v pediatrii 1, Fakulta zdravotnických studií, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah:1. Vývojová kineziologie, vyšetření dítěte v prvním roce života.2. Posturální aktivita v prvním trimenonu.3. Posturální aktivita ve druhém trimenonu.4. Posturální aktivita ve třetím trimenonu.5. Posturální aktivita ve čtvrtém trimenonu.6. Využití vývojové kineziologie v ergoterapii dětí a dospělých.7. Vývoj chůze.8. Vývoj soběstačnosti.9. Vývoj úchopu a hry.10. Vývoj řeči.11. Zaměření ergoterapie v pediatrii, přehled základních diagnóz.Cvičení:1. Vyšetření hrubé a jemné motoriky, kognitivních a posturálních funkcí 1.2. Vyšetření hrubé a jemné motoriky, kognitivních a posturálních funkcí 2.3. Vyšetření hrubé a jemné motoriky, kognitivních a posturálních funkcí 3.4. Praktické hodnocení posturálních funkcí ve 3 měsících a v 5 měsících.5. Praktické hodnocení posturálních funkcí v 6 měsíci a v 7,5 měsíci.6. Praktické hodnocení posturálních funkcí v 9 měsíci a v 12 měsících.7. Šikmý sed, lezení, stoj a chůze ? hodnocení, motivace pomocí hry k dosažení poloh,kompenzace.8. Stoj a chůze ? hodnocení, motivace pomocí hry k dosažení poloh, kompenzace.9. Praktické využití her, hraček a terapeutických činností pro jednotlivá věková období10. Vyšetření dítěte prostřednictvím pozorování v přirozených podmínkách, určení cíle terapie,problémových oblastí, krátkodobé a dlouhodobé plánování s ohledem na diagnózu.11. Náplň terapeutické jednotky, využití hry, edukace rodičů.
Získané způsobilosti
Student/ka po absolvování předmětu porozumí problematice ergoterapie v pediatrii, využívá vývojové kineziologie jako diagnostického a terapeutického prostředku v ergoterapii dětí a dospělých, využívá opory o horní končetinu v rámci přetáčení na bok, břicho, posazování a v rámci transferů, edukuje rodiče, využívá hry jako základní aktivity v terapeutických programech.
Literatura
Vojta, Václav; Peters, Annegret. Das Vojta-Prinzip : Muskelspiele in Reflexfortbewegung und motorischer Ontogenese. 3. Aufl. Heidelberg : Springer, 2007. ISBN 978-3-540-46509-6.Kraus, Jan. Dětská mozková obrna. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1018-8.Marešová, Eva; Joudová, Pavla; Severa, Stanislav. Dětská mozková obrna : možnosti a hranice včasné diagnostiky a terapie. 1. vyd. Praha : Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-703-5.Vojta, Václav. Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku : Včasná diagnóza a terapie. 1. čes. vyd. Praha : Grada, 1993. ISBN 80-85424-98-3.Holubářová, Jiřina; Pavlů, Dagmar. Proprioceptivní neuromuskulární facilitace. 1. část. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1294-2.Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.Pavlů, Dagmar. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody I. : koncepty a metody spočívající převážně na neurofyziologické bázi. 2., opr. vyd. Brno : CERM, 2003. ISBN 80-7204-312-9.Vojta, Václav. Vojtův princip : Svalové souhry v reflexní lokomoci a motorická ontogeneze. Praha : Grada, 1995. ISBN 80-7169-004-X.
Požadavky
Přednáška: Vypracování písemného testu s 75% úspěšností, 80% účast na přednáškách.Cvičení: 100% účast na cvičeních, vypracování seminární práce.
Garant
Doc. MUDr. Ivo Mařík, CSc.
Vyučující
Mgr. Ilona ZahradnickáMgr. Ilona Zahradnická