Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ergoterapie - psychosociální přístupy (KFE / EPP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / EPP - Ergoterapie - psychosociální přístupy, Fakulta zdravotnických studií, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod ergoterapie - psychosociální přístupy.2. Principy a klíčové koncepty ergoterapie u psychosociálních dysfunkcí. Duševní zdraví,stigma duševního onemocnění.3. Úvod do psychiatrické péče o pacienty, institucionální a komunitní péče. Skupinová terapie.Základy rodinné terapie.4. Vztah těla a mysli- vliv aktivity na mentální zdraví.5. Komplexní pojetí zdraví.6. Ergoterapeutický proces v psychiatrii- hodnocení, plánování a intervence. Přehledzákladních ergoterapeutických přístupů a modelů u psychosociálních dysfunkcí.7. Úvod do neverbálních a expresivních technik.8. Základy podpůrných terapií.9. Psychoterapeutické systémy- základní přehled.10. Zásady komunikace a navázání terapeutického vztahu se specifickými skupinami klientů.11. Psychologický přístup k pacientům/ klientům. Základy transakční analýzy. Komunikace.

Získané způsobilosti

Student/ka pojmenuje teoretické znalosti o psychosociálních dysfunkcích, psychiatrické péči, institucionální a komunitní péči. Popíše techniky z expresivních terapií a zná zásady komunikace a navázání terapeutického vztahu se specifickými skupinami klientů. Aplikuje psychosociální přístup v praxi.

Literatura

KLUSOŇOVÁ, Eva a ŠPIČKOVÁ, Jiřina. Ergoterapie I: učebnice pro zdravotnické školy. 2. vyd. V Avicenu 1. Praha: Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0030-X.Payne, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-213-0.Davido, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-449-4.Matoušek, O. Metody a řízení sociální práce, 1. vyd. Praha:Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2.VÁGNEROVÁ,M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. CARA, Elizabeth a Anne MACRAE. Psychosocial Occupational Therapy. USA: Clifton Park, 2013. ISBN 1-111-31830-1.Poněšický, Jan. Psychosomatika pro lékaře, psychoterapeuty i laiky. Vyd. 1. V Praze : Triton, 2002. ISBN 80-7254-216-8.PRAŠKO, Jan a Jana VYSKOČILOVÁ. Sociální fobie a její léčba: příručka pro lidi se sociální fobií. Praha: Galén, 2008. ISBN 80-726-2580-2.CAMPBELL, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi : [skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti i dospělé]. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-428-1.Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.FIŠAT, Zdeněk. Vybrané kapitoly s biologické psychiatrie. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2737-0.Kantor Jiří. Základy muzikoterapie. 2009. ISBN 978-80-247-2846-9.

Požadavky

80% aktivní účast na hodinách cvičení, test 75%.

Garant

PhDr. Michaela Šrytrová

Vyučující

Mgr. Lenka KroupováPhDr. Michaela Šrytrová