Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ošetřovatelství 1 (KOS / OSE1K)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOS / OSE1K - Ošetřovatelství 1, Fakulta zdravotnických studií, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah přednášek:1. Historický vývoj ošetřovatelství a porodní asistence2. Nové pojetí ošetřovatelství, role sestry a porodní asistentky3. Koncepce ošetřovatelství4. Vzdělávání všeobecných sester a porodních asistentek, transformace vzdělávání5. Regulace profese, registrační systém6. Metody poskytování ošetřovatelské péče (funkční systém, skupinová péče, týmovéošetřování, primární ošetřování, case management)7. Ošetřovatelský proces, fáze8. Aplikace ošetřovatelského procesu9. Zachování bezpečného prostředí, prevence přenosu mikroorganizmů10. Bariérový systém ošetřování, desinfekce a sterilizace11. Metaparadigma v ošetřovatelství - zdraví, člověk12. Metaparadigma v ošetřovatelství - prostředí, procesní aspekty v ošetřovatelstvíObsah cvičení:1. Potřeby zdravého a nemocného jedince2. Hodnocení úrovně sebepéče a soběstačnosti nemocného3. Ošetřovatelský proces v péči o pohybovou aktivitu nemocného4. Imobilizační syndrom5. Ošetřovatelský proces v péči o hygienu a oblékání nemocného6. Ošetřovatelská problematika dekubitů7. Ošetřovatelský proces v péči o spánek a odpočinek8. Ošetřovatelský proces v péči o výživu a hydrataci nemocného9. Ošetřovatelský proces v péči o vyprazdňování nemocného10. Ošetřovatelský proces v péči o dýchání11. Ošetřovatelský proces u nemocného s bolestí12. Jistota a bezpečí v ošetřovatelském procesu, sebekoncepce a sebeúcta vošetřovatelském procesu

Získané způsobilosti

Studenti porozumí historickému vývoje ošetřovatelství; osvojit si nové terminologie oboru ošetřovatelství. Přijmout filosofii celostního přístupu (holismus). vysvětlí základní koncepce oboru, které tvoří metaparadigma ošetřovatelství. popíšou jednotlivé fáze ošetřovatelského procesu. popíší základní potřeby zdravého a nemocného jedince, analyzují problémy jedinců a stanoví správně ošetřovatelskou diagnózu, aplikují teoretické poznatky o lidských potřebách u zdravých a nemocných jedinců v ošetřovatelském procesu.

Literatura

Staňková, M. České ošetřovatelství 6. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006. ISBN 80-7013-323-6.Stzaňková, M. České ošetřovatelství 7. Marečková, Jana; Jarošová, Darja. NANDA domény v posouzení a diagnostické fázi ošetřovatelského procesu. Ostrava : Ostravská univerzita, 2005. ISBN 80-7368-058-0.Farkašová D. a kol. Ošetrovateĺstvo - teória. Kozierová, B., Erbová, G., Oliveriová, R. Ošetrovateĺstvo 1. Kozierová, B., Erbová, G., Oliveriová, R. Ošetrovateĺstvo 2. Marečková, Jana. Ošetřovatelské diagnózy v NANDA doménách. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1399-3.Trachtová E. a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu.

Požadavky

80% účast na cvičeních.Aktivní přístup.Zápočtový test: splnění 80%.

Garant

PhDr. Mgr. Jiří Frei, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Soňa GaluškováMUDr. Lada PavlíkováPhDr. Alena PistulkováMgr. Zuzana ŠafránkováMgr. Zuzana Šafránková