Předmět Francouzština 4 (UJP / F4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UJP / F4 - Francouzština 4, Ústav jazykové přípravy, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Učební plán v ČJ:1. týden- úvodní hodina, komunikativní aktivity- svátky a oslavy, předmět přímý2. týden- narozeniny, vyjádření zálib a toho, co máme rádi, předmět nepřímý- slovní zásoba vztahující se k vaření, recepty3. týden- civilizace - francouzský kalendář, svátky a oslavy- neobyčejné příběhy, podmiňovací způsob v přítomnosti4. týden- zdvořilé žádosti a rady, popis pohybu- dny pracovního klidu - náplň, vyjádření návrhu, jeho přijetí x odmítnutí5. týden- slovní zásoba vztahující se k humoru, civilizace - slovní hříčky, humor- řeč barev, nepřímá řeč6. týden- vazby faire + sloveso, laisser + sloveso; nedorozumění, usmíření- Francouzi očima jiných národů,7. týden- shrnutí 1. - 4. lekce- průběžný test8. týden- francouzská kinematografie- dobrodružství 21. století - pokusit se překonat něco, vyjádření úspěchu x neúspěchu9. týden- konjunktiv přítomný (subjonctif) - tvoření, použití, vyjádření vůle, povinnosti, pocitů- konjunktiv - pokračování, vyjádření strachu, dodání odvahy10. týden- sport - článek v novinách, civilizace - Francouzi a sport- Francouzi a domácí práce11. týden- vyjádření vlastnictví, neurčitá zájmena samostatná a nesamostatná- vyjádření důvěry a nedůvěry12. týden- "nespokojená Francie" - sociální problémy ve Francii, civilizace - ukázka z filmu se sociální tématikou, práce s textem- zápočtový test13. týden- oprava zápočtového testu, hodnocení
Získané způsobilosti
Student umí:- porozumět zadávaným instrukcím a radám vztahujícím se např. k učení;- porozumět vyprávění událostí;- vést konverzaci na témata z oblasti svátků, tradic a zvyklostí, sportu, jídla a kuchyně především Francie a ČR;- vyjádřit svůj názor vztahující se k nějaké informaci;- porozumět programu oslav pořádaných k určité příležitosti;- napsat krátký formální i neformální dopis s použitím vhodných frází.
Literatura
Girardet, J. ; Pécheur, J. Écho 2 - cahier personnel d´apprentissage. Paris: CLE international, 2008. Girardet, J. ; Pécheur, J. Écho 2 - méthode de français. Paris: CLE international, 2008. Baylon, Ch.; Campa, A.; Mestreit, C.; Murillo, J.; Tost, M. Forum 1 (Livre de l´éleve, cahier d´exercices). Hachette, 2000. Grégoire, M.; Thievenaz, O. Grammaire progressive du français - niveau intermédiaire. Paris. CLE international, 2003. Miquel, C. Vocabulaire progressif du français - niveau débutant. Paris: CLE international, 2001. Leroy-Miquel, C.; Goliot-Lété, A. Vocabulaire progressif du français - niveau intermédiaire. CLE, 1997.
Požadavky
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).Pro studenty kombinovaného studia:- konzultace 1/měsíc- absolvování průběžného testu- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Garant
Mgr. Pavla Kocourková
Vyučující
Mgr. Věra BublíkováPhDr. Bohumila Burešová, Ph.D.Ing. Roman Rychtera