Proměny českého divadla ve 20. století
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Srpnová neděle – o vnitřní prázdnotě a sobeckém postoji v životě maloměšťáků
koncem 50. let začala vznikat opět divadla malých forem, z nich nejvýznamnější byl Semafor (Sedm malých forem)
oproti monumentálním inscenacím kamenných divadel uvádějí scénky z obyčejného tzv. malého života, převládá intelektuální humor a spontánní jevištní projev
spolupracovníkem Semaforu byl i M. Horníček, F. Filipovský, D. Filipovská, K. Štědrý
po Šlitrově smrti přibral J. Suchý do programu tzv. Návštěvní den autora J. Grossmana a M. Šimka
Suchý hledal dalšího partnera nejprve hrál s Josefem Dvořákem později s J. Molavcovou
Divadlo na zábradlí – činohra satiricko-filozofická, dále uváděli pantomimu na V + W zejména v bystrých dialozích
Večerní Brno – satiricky zaměřeno
- v 70. letech vznikala nova divadla v Brně:
Husa na provázku – název podle brněnského dramatika Jiřího Mahena
Divadlo Járy Cimrmana – Smoljak, Svěrák
Činoherní klub v Praze – Jan Kačer
Divadlo za branou – Otomar Krejčo, hrál zde Jan Tříska