Ruský realismus
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Strýček Váňa (1899) – Neopětovaná láska ke klavíristce Jeleně přiměje Ivana Vojnického k zoufalému pokusu zastřelit profesora Serebrajova, Jelenina muže. Přeživší Serebrajov s Jelenou odjedou a Ivan dál vede svůj samotářský život.
Tři sestry (1901) – Drama předvádí několikaletý, postupný úpadek sourozenců Prozorovových, tří sester a jednoho bratra, uvězněných na ruském maloměstě, jejichž největší touhou je odjet do Moskvy. Nejstarší Olga je stará panna, středoškolská učitelka, prostřední Máša nešťastně provdaná za maloměstského učitele a nejmladší Irina sní o lásce, ale po zklamání nastupuje podobnou cestu jako Olga. Bratr Andrej je zcela zruinován svou ženou Natašou. Postupnému úpadku je vystavena i řada dalších postav, přesto závěr představení vyznívá optimisticky.
Višňový sad (1904) – hra zpracovává motiv „zbytečných lidí“, je příkladem nečinnosti
Drama se otvírá návratem šlechtičny Raněvské z Paříže na své panství, které je zadluženo a půjde do dražby. Hrozící zkázu si řada postav odmítá přiznat, a když k prodeji opravdu dojde (aukci ovšem nevidíme, pouze se o ní doslechneme), vrátí se Raněvská opět do Paříže. Ve vedlejších dějových liniích je rozehrána řada milostných poměrů, které ovšem nenajdou naplnění.