Předmět Poradenství (POVK) (VPV125E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VPV125E - Poradenství (POVK), Institut vzdělávání a poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|---|---|---|
Poznámky 1. hodina | Neznámý | 25.05.2018 19:46 | 1 |
Poznámky 2. hodina | Neznámý | 25.05.2018 19:46 | 1 |
Další informace
Cíl
Cílem je především podat informace o příčinách vzniku zemědělského poradenství, které bylo prvním systémem vzdělávání pro praxi, ze kterého se vyvinula disciplína specializovaná na mnoho dalších odvětví. Jednotlivé druhy poradenství budou objasněny a specifikovány. Cílem bude i prezentace metod a forem poradenství. Praktické dovednosti zaměřené na kompetence poradců budou nacvičovány a procvičovány metodami hraní rolí. Cílovou kompetencí bude vytvoření předpokladů pro kvalifikovaný výkon funkce poradce.
Osnova
PřednáškaHistorie vzniku poradenství Rozvoj poradenství v Evropě a USAPoradenství v českých zemíchSoučasné trendy ve vývoji poradenských systémůMetodologie poradenské prácePrivátní poradenství a poradenství ve veřejném zájmuNácvik prezentačních a komunikačních dovedností poradenských specialistůCvičení
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolvent pochopí příčiny vzniku poradenství jako formy vzdělávání v evropském i světovém kontextu, historii a tradice v českých zemích a vývoj poradenských systémů. Absolvent bude schopen objasnit a vysvětlit organizační uspořádání poradenství v České republice, vysvětlit a podat přehled o systémech v zemích Evropy i rozvinutých, ale i rozvojových zemí světa.Dovednosti:Absolvent získá dovednost prezentace a metodologie poradenské práce a její specifika jako formy vzdělávání dospělých. Metodami mikroteachingu si osvojí prezentační a komunikační dovednosti poradenských specialistů.Kompetence - komunikace:Absolvent ovládá běžné komunikační techniky v závislosti na konkrétní poradenské situaci a dokáže je vhodně modifikovat.Kompetence - úsudek:Absolvent dokáže vyhodnotit poradenskou situaci a na základě této analýzy zvolí vhodný postup pro další poradenskou práci.
Literatura
ZákladníJAKUBKA, J. Zákoník práce 2007 - s výkladem. Právní stav k 1. 1. 2007. Praha, Grada Publishing, a.s., 2007. 84 s. ISBN 978-80-247-2041-8.MCLAGANOVÁ, P., KREMBS, P. Komunikace na úrovni. Praha, Management Press, 1998. 190 s. Přel. z. On-the-Level. Performance Communication that Works. ISBN 80-85943-75-1.SLAVÍK, M. a kol. Komunikační a prezentační dovednosti zemědělského poradce. Praha, ÚZPI, 2005. 34 s.DoporučenáBOOHER, D. Komunikujte s jistotou. Praha, Computer Press, 1999. 336 s. ISBN 80-7226-156-8.WHITMORE, J. Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha, Management Press, 2005. 2. rozšířené vydání. 185 s. Přel. z Coaching for Performance. ISBN 80-7261-101-1.DIXON, J., GULLIVER, A. with GIBBON, D. Farming Systems and Poverty. Improving Farmers' Livelihoods in a Changing World. FAO and Wold Bank, Rome and Washington D.C., 2001. pp. 412. ISBN 92-5-104627-1.JONSON, G., SCHOLES, K. Exploring Corporate Strategy. Fifth edition. England, 1999. 972 pp. ISBN 0-13-080740-0.WENTLING, T. Planning for Effective Training. A Guide to Curriculum Development. Rome, Food and Agriculture Organization of the United Nations, 1993. 271 pp. ISBN 92-5-103413-3.Elektronické studijní opory http//moodle.czu.czSLAVÍK, M., ZOUNKOVÁ, J. Poradenství, Česká zemědělská univerzita v Praze, Evropský sociální fond, 2014. 48 s. ISBN 978-80-213-2482-4.
Požadavky
žádné
Garant
prof. Ing. Milan Slavík, CSc.