MPI_DS_P_10
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
po reklamně poptávka na webu prakticky neexistuje. Funguje jen to, co uživatelům
přináší jasný užitek a je s firmou těsně nějak spojeno
zákaznická podpora
public relations
průzkum poptávky
2.4.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Modely návštěvníků webu
14
Persona
je člověk, budoucí návštěvník vašeho webu, kterého si
vytvoříte uměle na papíře na základě údajů o vaší cílové skupině
jméno, fotka
věk
bydliště
zájmy
rodinný stav
vzdělání
zaměstnání (příjem)
vztah k
vašim produktům či službám, znalost jejich používání
motivace
, s jakou tento člověk přišel na váš web
situace, v
jaké se člověk nachází při návštěvě webu
2.4.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Uživatelské scénáře
15
Uživatelský scénář je popis úkolů uživatelů na webu
Jedná se v podstatě o krátké příběhy, které popisují chování lidí na
budoucím
k
jednotlivým personám reprezentujícím typy uživatelů tedy
přiřazujete úkoly a úkony, které budou chtít na webu řešit
Pokud už vám vaše fantazie nevystačí nebo se pohybujete v oboru,
kde není stanovení scénářů tak jednoduché, pomůže vám následující:
Dotazování lidí z cílové skupiny vašeho webu
Jedná se pravděpodobně o nejlepší variantu, bohužel bývá ale dost
nákladná a časově náročná.
Dotazování zaměstnanců vaší firmy, kteří komunikují se zákazníky
(prodejci, prodavači, pracovníci call centra, obchodníci...)
Tito zaměstnanci obvykle ví o potenciálních uživatelích webu mnoho
užitečných informací
2.4.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Význam uživatelských scénářů
16
Z
uživatelských scénářů by měla vycházet
struktura webu,
obsah a rozložení jeho jednotlivých stránek