Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




test5

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (162.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • modrá křivka znázorňuje křivku průměrných variabilních nákladů ano

  • žlutá křivka znázorňuje poptávku ano

  • optimum dané firmy leží v bodě (c) ne

  • pásmo ziskovosti pro danou cenu je dán intervalem mezi body (d) a (g) asi jo, nevim jak je to myšleny, každopadně v tom pasmu se to pohybuje

Question 9

Body: 8

Jaký bude mít ekonomický zisk monopolistická konkurenční firma v dlouhém období:

  • kladný

  • záporný

  • nulový ja myslim že nulovy, nejsou tam zas tak velky bariery vstupu do odvětví

  • nelze jednoznačně určit

Question 10

Body: 8

Je dána funkce celkových nákladů firmy působící v podmínkách dokonalé konkurence v dlouhém období: TC = q3 -20q2 + 400q.

  • cena statku je P=30 ne

  • firmou nabízené množství je q=10 ano

  • cena statku je P=300 ano

  • v případě této firmy se nejprve prosazují rostoucí a pak klesající výnosy z rozsahu nevim

Question 11

Body: 8

Posuďte graf:

  • výnosy z variabilního vstupu jsou rostoucí ne

  • výnosy z variabilního vstupu jsou konstantní ano

  • produkce roste stejně rychle jako vstup ano

  • každá další zapojená jednotka výrobního faktoru je produktivnější, než předcházející ne

Question 12

Body: 8

Ze sklonu indiferenční křivky:

  • Můžeme odvodit maximální disponibilní důchod spotřebitele ne

  • Můžeme určit poměr v jakém je spotřebitel ochoten vyměňovat jeden statek za druhý ano

  • Můžeme odvodit relativní ceny obou statků asi

  • Je patrné, že mezní produkty výrobních faktorů jsou klesající nevim

Question 13

Body: 8

Na trhu platí:

  • Jestliže je cena nižší než rovnovážná, znamená to, že nabízené množství je vyšší než poptávané.

  • Jestliže je cena vyšší než rovnovážná, znamená to, že poptávané množství je nižší než nabízené. ano

  • Jestliže dojde ke zvýšení počtu spotřebitelů, tak při dokonale elastické nabídce roste poptávané množství a cena produktu se nemění. ano

  • Jestliže dojde ke zvýšení počtu spotřebitelů, tak při pozitivně skloněné nabídce roste rovnovážné množství i cena. ne

Konec formuláře

Témata, do kterých materiál patří