Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




TEXT CESKA KVAL

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Program vznik v roce 2002 na základě usnesení vlády ČR č. 685 z 26. června 2002 jako reakce na stále častěji se do popředí dostávající problematiku ochrany spotřebitele v České republice. Hlavním cílem vzniku programu bylo zajistit informovanost spotřebitelů o nabídce kvalitních produktů a služeb na našem trhu a umožnit jim lepší orientaci v nabídce a vést je k lepší orientaci na kvalitní zboží. Dalším cílem bylo vytvořit věrohodný systém značek, který by čelil velkému množství všelijakých pseudoznaček, kterých se v minulých letech objevovalo velké množství a které se na našem trhu, bohužel, objevují dodnes. Program vychází z obdobných programů značení výrobků a služeb v Evropě.

CZECH MADE

Značka kvality CZECH MADE spotřebiteli poskytuje jednoduchý návod, jak vybrat s minimálním rizikem kvalitní výrobek nebo službu, logo této značky je garancí kvality nakupovaného zboží. Kvalita každého výrobku i služby je vždy podrobena zkoumáním nezávislé akreditované zkušebny. Značka CZECH MADE byla v roce 2002 jako jedna z prvních přijata do vládou ČR garantovaného Programu Česká kvalita. Značka má v České republice již dlouholetou tradici. Od roku 1993 je udělována pro výrobky vyráběné v rámci nejrůznějších odvětví. V roce 1995 rozšířila svou působnost a začala být udělována i za oblast služeb. Jedná se o značku komplexní, kdy na rozdíl od certifikace systémů kvality se zaměřuje i na spokojenost zákazníka.

Pravidla pro udělování:

Značka je propůjčována na 2 roky, po tomto období lze prodloužit na další dvouleté období. Během platnosti užívání značky je standardně 1x prováděna kontrola plnění kritérií. V případě stížnosti je možné provést i neplánovanou kontrolu a předmět stížnosti řádně prověřit.

Zájemci o značku umožňuje dokladovat svoji péči o kvalitu, lépe prezentovat svoji firmu na veřejnosti, realizovat propagaci s minimálními náklady, navazovat snadnější kontakt se spotřebiteli. Z výsledků nedávného marektingového výzkumu vyplývá, že výrobci vstupují do tohoto programu především za účelem hledání konkurenční výhody, zvýšení prestiže a možnosti propagace firmy, zlepšení celkové image společnsoti a stability kvality produktu, či dlouhodobého zvyšování tržního podílu produktu - šance i pro malé a střední podniky. Značka byla v roce 2002 jako jedna z prvních přijata do vládou ČR garantovaného programu Česká kvalita.

Ekoznačení (ecolabelling) je označování výrobků a služeb, které jsou v průběhu celého životního cyklu prokazatelně šetrnější nejen k životnímu prostředí, ale i ke zdraví spotřebitele. Jejich kvalita přitom zůstává na velmi vysoké úrovni.

V České republice se udělují tři typy ekoznaček: Ekologicky šetrný výrobek, Ekologicky šetrná služba a Ekoznačka EU.

Ekoznačky přinášejí spotřebiteli:

Témata, do kterých materiál patří