Přednášky SP
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
většinou nad 140 bývají lidé asociální
o
v podstatně větší míře rozhoduje o naší úspěšnosti právě emoční a sociální inteligence
emoční myšlení je velmi rychlé, když emoce dospějí k určité hranici, tak mozek přepne
Emoční inteligence (EQ)
-
schopnosti porozumět emocím a pocitům sebe i druhých lidí, zvládání emocí, sebemotivace
„Je třeba potlačovat emoce.“ (Erasmus)
„Správně vidíme jen srdcem.“ (Saint-Exupéry)
-
správný cíl je nalézt rovnováhu emocí a rozumu
„Radost musíme čerpat ze sebe a ne z jiných.“ (Sokrates)
třeba pracovat se svou psychikou, když člověk nevyjde se
sebou, tak nevyjde s jinými
Sociální inteligence (SQ)
-
schopnost orientovat se v mezilidských vztazích a sociálních situacích, rozumět jim, spolužít s lidmi,
působit na ně, komunikovat s nimi a dostat je tam, kam chceme
-
Židé mají dobré SQ, neustále je odněkud vyháněli, takže si museli trénovat sociální interakci a museli
být odolní
-
EG a SG jsou geneticky podmíněny, ale nerozvinou se bez průběžného rozvíjení, tréninku, v procesu
sociální interakce a sociálního učení, sociální interakce se nejlépe trénuje se sourozencem
-
EQ a SQ podmiňují schopnost, umění, jednat s lidmi
Výzkum v USA
-
co podmiňuje úspěšnost vedoucího pracovníka, které vlastnosti člověka rozhodují o jeho úspěšnosti
coby vedoucího pracovníka
-
vybrali čerstvě povýšené lidi
-
výsledek
o
rozhoduje z velké části schopnost jednat s lidmi, faktorová analýza - skupiny vlastností a
porovnávání jejich důležitosti, vyplývá z nich schopnost jednat s lidmi, nejde o jednu vlastnost
o
u řadových pracovníků rozhoduje odbornost versus schopnost jednat půl na půl
o
u vedoucích rozhoduje na 70 - 80 % schopnost jednat s lidmi