Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!






Charakteristické disonance a vedlejší septakordy

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

 Otázka č.18 Charakteristické disonance a vedlejší septakordy a)charakteristické disonance- jsou hlavní septakordy, které leží na 2,5,7 stupni v tónině. Charakteristickými disonancemi jsou proto, že obsahují interval zm.5 a jeví snahu po rozvodu do tóniky vedlejší septakordy- leží na 1,3,4,6 stupni v tónině, jsou také disonancemi, nejsou však disonancemi charakteristickými, neobsahují interval zm.5 a nejeví snahu po rozvodu do tóniky b)septak. na 5.stupni- se rozvádí dominantním rozvodem D7T  a fundam.bas buď o 5 nebo o 4   septak. na 2.stupni S+T6- rozvádí se subdominantním rozvodem ----    spodní septima stoupá septak. na 7.stupni DS/7T – kombinovaný rozvod     DST/- citlivý tón stoupá, ostatní klesají, u ST/ je zdvojená tercie ID7D- dominantní rozvod c) Metoda uplatnění zásad prav. rozvodů v obratech char.disonancí - jde o stejné rozvody, jen v base je jiný tón akordu a fundamentální bas je ve vyšších hlasech podle toho jde-li o 6/5, 4/3 nebo 2. d)Vedlejší septakordy- se nerozvádí jen do tóniky, rozvádí se do ostatních funkcí a podle postupu fundamentálního basu určujeme jakým rozvodem: dominantní rozvod- fundamentální bas o 5 klesá a vrchní 7 taky klesá subdominantní rozvod- fundamentální bas o 2 klesá a spodní 7 stoupá kombinovaný rozvod- fundamentální bas o 2 stoupá, obě septimy postupují částečně dominantní- fundamentální bas klesá o 3 a septima klesá, ostatní tóny nahoru částečně subdominantní- fundamentální bas klesá o 4 a septima stoupá - částečné rozvody nejsou tak uspokojivé jako úplné

Témata, do kterých materiál patří