Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




marketing úvod

RTF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (11.71 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu RTF.

Úvod do marketingu

Marketing má mnoho definicí

Zjednodušeně říkáme, že je to nauka o trhu

Má své opodstatnění, především v případě nasyceného trhu=> N>P

Jiná definice říká že je to postup předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb zákazníků.

V průběhu vývoje marketingu se vyvinuly tyto podnikatelské postupy, kterým říkáme podnikatelské koncepce=> Patří sem: Výrobní, Výrobková, Prodejní, Marketingová, Sociální- společenská

1.-> Výrobní podnikatelská koncepce- Období 1900-1920

Podmětem byla průmyslová revoluce-> Začíná strojová výroba.

Hlavní myšlenka-> Vyrob co nejlevněji, a prodáš.

Cíl koncepce: Důraz na nízké výrobní náklady. ( Má nižší zisk.)

Dostupnost zboží za nízkou cenu

Hlavní představitelé-> Tomáš Baťa, Hendrich Ford

2.-> Výrobková-

20. léta 20.stol vrcholí kolem světové hospodářské krize (1929) doznívá ve 40.letech 20.stol.

Orientace na movité zákazníky- vyrábí se méně, spíše podle individuálního přání.

Snaha o kvalitu-> Cena je vyšší

Základníúvaha-> Kvalitní zboží si svého zákazníka vždy najde.

Tato koncepce vede k tzv. MARKETINGOVÉ KRÁTKOZRAKOSTI=> Výrobce je do výrobku zamilován, snaží se ho neustále zdokonalovat => VYSOKÁ CENA, SLOŽITÁ OBSLUHA

I dnes se s tím setkáváme -> AUTA, SPOTŘEBIČE....

3. Prodejní podnikatelská koncepce-

Období 1940-50. léta 20.stol vrcholí po 2. světové válce

Nastává poválečná obnova, hospodářství roste, výroba se stává masovou (Roste konkurence).

Tato koncepce využívá nová mědia zejména tiskoviny, rozhlas, televize.

Základníúvaha koncepce-> Pokud je výrobek podpořen reklamou, snáze se prodá. (reklamy se objevují všude.)

Cílem je prodat, co je vyrobeno, a za každou cenu přesvědčit zákazníka o koupi

Tato koncepce může mít i agresivní projevy

4. Marketingová

1970- Válečná obnova dokončena, trhy začínají být přesyceny. Docházi ke krizím z nadvýrovy.

Tato koncepce přichází s novým postupem

Základní myšlenka: Nejdříve poznej svého zákazníka, a poté vyráběj.

Významný Bill Gates, Steve Jobs

Užívá se průzkum trhu- DOTAZNÍKY

Cíl-> získat zákazníka a udržet si ho ( Poskytuje se mu servis)

Podniky a podnikatelé si zároveň uvědomují, že je pro ně důležitý i zaměstnanec, zavádí se benefity.

5. Sociální- Společenská

Uplatňuje se dosud

Je to uvědomění si ekologických dopadů výroby

Snaha dát do rovnováhy cíle a přání-> Podniku (vyšší zisk a výnos) X Zákazníka ( nižší cena)

X Společnosti (lidství)

EKOLOGIE

Hlavní myšlenka: Inteligentní spotřeba, Podniky, které tuto koncepci vyznávají používají recyklovatelné materiály, šetrné výrobní postupy, podporují výrobce v danných zemích

Fair trade- Provádí nadační a sponzorovannou činnost vznikají ekologická hnutí a různé organizace na ochranu přírody.

Témata, do kterých materiál patří