Osobnosti brněnské školy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Osobnosti Brněnské školy
Miloslav Ištván
- absorboval všechny techniky Nové hudby -> osobitý hudební styl
- skladba na JAMU
- velký důraz kladl i na rytmus
- opozice proti ždanovštině,
- koncerty jako moderní gesamtkunstwerky,
- literárně mystifikační happeningy
60.–70. léta: studium folklóru různých národů: Psalmus Niger
počátek 70. let – teoretický spis Metoda montáže izolovaných prvků -> zásadní publikace,
která ovlivnila celou brněnskou skladatel. školu
+ v průběhu 70. a 80. let další teoretické spisy, např. Jednohlas v soudobé hudbě
1980 – inicioval vznik sdružení Camerata Brno
Dílo (výběr):
Balada o jihu
Zaklínání času – pro 2 recit. a orch
Hry – 7 obrazů pro symf.orch.
Já, Jákob – komorní oratorium, kantáta na divadelní hru Vítězslava Gardavského
Dodekameron
Musica aspera pro varhany – „drsná“ hudba v překladu: založena střetu kontrastních
seriálních struktur
Ommagio a J. S. Bach
Avete, morituri – elektronická skladba
+ spolu s M. Štedroněm dokončili operu Faust zemřelého kolegy J. Berga
Ovlivněn i jazzem a rockovou hudbou:
Hard Blues
Concertino pro barock jazz kvintet
Pavel Blatný
- brněnská konzervatoř (klavír, dirigování, skladba)
- studia hudební vědy v Brně
tzv. dialektický princip = 2 odlišné zvukové vrstvy ve skladbě konec 50. let – zájem o nové
kompoziční techniky
+ zájem o jazz a jeho integraci s AH -> tzv. 3. proud
Passacaglia pro jazzový orchestr G. Broma
D-E-F-G-A-H-C pro jazzový orchestr
In modo classico pro smyčcové kvarteto a jazz orchestr
Studie pro čtvrttón. trubku a jazz.orch.
Erbeniáda - kantáty na básně K. J. Erbena: Vrba, Štědrý den, Polednice
Muzikály: Irkutská historie, Večer tříkrálový