STRAKONICKÝ DUDÁK - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
nadsázkou poukázal na českou přizpůsobivost a hrabivost v jakémkoliv prostředí. Rozmarnost, bezcitnost a nelidskost se projevuje
v princezně Zulice. V člověku vidí jen otroka nebo zdroj zábavy. Švandova matka Rosava má lidské vlastnosti: matka ochránkyně.
Zařadit autora díla do literárněhistorického kontextu české literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitola ve studijní příručce a sešitě: Romantismus / Romantismus v české literatuře
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 3 / Strakonický dudák aneb Hody divých žen
TENTO KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU NENÍ VYČERPÁVAJÍCÍ! NEPODCEŇUJTE DALŠÍ PŘÍPRAVU PODLE SVÝCH
POZNÁMEK, INTERPRETACÍ, ČTENÁŘSKÉHO PROŽITKU A TAKÉ PODLE PŘÍRUČEK A UČEBNICE!
1
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Iveta HAVLÍČKOVÁ a kol., Odmaturuj z literatury 2, Brno 2004, s. 46; Milan
HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2012; Marie SOCHROVÁ, Čtenářský deník k Literatuře v kostce, Havlíčkův Brod 2001, s. 131 – 132; Otakar SLANAŘ a kol., Obsahy a rozbory děl