Správa na úseku kultury, Obnova řízení
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Druhy provozovatelů:
Provozovatelé ze zákona:
Instituce, které jsou oprávněny provozovat vysílání přímo ze zákona jde o právnické osoby, které jsou nezávislé na státu a neručí za jeho závazky. Mají povinnost poskytovat službu veřejnosti (tvoří a šíří programy po celém území ČR). Jejich poslání je poskytovat objektivní a všestranné informace.
Český rozhlas – provozovatel rozhlasového vysílání jeho strukturu tvoří rozhlasová studia. Má 9 členů, které volí poslanecká sněmovna. V čele stojí generální ředitel českého rozhlasu.
Česká televize – rada české televize kolegiální orgán má 15 členů, volí je poslanecká sněmovna. V čele stojí generální ředitel České televize.
Provozovatelé s licencí:
Licence opravňuje provozovatele k vysílání a šíření teletextu v rozsahu a za podmínek stanovených zákonem. Vlastníkem licence může být právnická osoba mající formu obchodní společnosti nebo fyzická osoba s trvalým pobytem v ČR. Licenci uděluje rada ČR pro rozhlasové a televizní vysílání. Rada je oprávněna vydat licenci vysílání prostřednictvím vysílačů, družic a kabelových systémů. Má 13 členů, které jmenuje vláda na návrh poslanecké sněmovny na dobu 6 let.
Působnost rady:
Uděluje a odmítá licence.
Vydává rozhodnutí o registraci.
Ukládá sankce.
Vede evidenci pozorovatelů převzatého vysílání.
Provozovatelé s registrací:
Oprávnění šíření vysílání na základě principu registrace. Registraci uděluje rada, která zahajuje řízení na základě přihlášky provozovatele.
Česká tisková kancelář:
Hlavní zpravodajská instituce ČR. Jejími klienty jsou média, komerční sféra, politické strany, státní správa. Státní správa a ČTK je odběratelem politického zpravodajství, ekonomiky, regionálních zpráv, přehledu událostí.
Obnova řízení
Mimořádný opravný prostředek směřující proti pravomocnému rozhodnutí vyvozující nedostatky bez zjištění skutečného stavu věci nebo spojeným s některými jmenovitými, překážkovými, právními skutečnosti.
Zahájení řízení o obnově:
Návrh účastníka
Z moci úřední
Stádia obnovy řízení:
Řízení o povolení obnovy řízení
Správní orgán, který ve věci rozhodl v posledním stupni posuzuje zda jsou splněny podmínky obnovy a vydá rozhodnutí o povolení obnovy nebo obnovu zamítne.
Nové řízení věci
Znovu se rozhoduje o věci, o které již bylo v původním řízení rozhodnuto.
Proti tomuto novému rozhodnutí se lze odvolat. Jeho právní moc ruší původní rozhodnutí.
Lhůty pro obnovu řízení:
Subjektivní -3 měsíce
Návrh je nutno podat nejpozději do 3 měsíců ode dne, kdy se účastník dozvěděl o důvodech obnovy.
Objektivní -3 roky
Začíná právní moci do 3. let.
Obě lhůty jsou prekluzivní, prekluze = zánik práva.
Důvody obnovy řízení: