Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




9 Osobnost vychovávaného

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (41 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

9. Osobnost vychovávaného jedince

Cíle kapitoly: pochopit a umět vysvětlit různá pojetí osobnosti, popsat základní determinanty jejího rozvoje, osvojit si základní pojmy, získat základní informace o rozmanitosti individuálních zvláštností, uvědomit si nezbytnost jejich respektování v edukačním procesu, charakterizovat základní skutečnosti ovlivňující rozvoj pozitivního vztahu učitele a žáka.

Klíčová slova: osobnost, žák, pojetí osobnosti v psychologii, osobnostní rysy, rozvoj osobnosti, determinace lidské psychiky, nativistické a enviromentální teorie, výchovný pesimismus, utopismus, optimismus a realismus, individuální rozdíly, interakce učitel – žák.

Osobností se nerodíme

  • k ní dospívá na určitém stupni vývoje.

  • uvědomováním si sebe sama, vlastní existence, vlastní jedinečnosti,

  • Dítě buduje vědomí vlastní identity - Buduje si systém hodnot, které jsou pro něj prioritní, jejichž dosahování dává jeho životu smysl. (V. E. Frankl viděl ve vůli člověka po smyslu života )

Úkol

  1. Vysvětlete pojem osobnost a charakterizujte její základní znaky.

-

2) Popište, jak dochází k utváření osobnosti jedince?

-

Význam výchovy

Z tohoto pohledu rozlišujeme tyto názorové přístupy: výchovný pesimismus, utopismus, optimismus a realismus.

Inteligence

A,Rozdíly ve výkonových vlastnostech (ve schopnostech, dovednostech, vědomostech)= Schopnosti, jejichž základem jsou vrozené vlohy,

B, intelektovým schopnostem, které se uplatňují v rozmanitých činnostech. - Inteligence zahrnuje soubor vjemových, intelektových a psychomotorických schopností

Témata, do kterých materiál patří