Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otázky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (46 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

IEMRE – otázky

  1. V čem spočívá princip magnetoelektrického a elektrodynamického měřicího systému, co mají společného a v čem se liší ?

  2. Popište princip přímého a nepřímého měření činného výkonu.

  3. Jak lze wattmetrem měřit jalový výkon ?

  4. Odvoďte vztahy pro stanovení střední, střední aritmetické a efektivní hodnoty časově proměnného signálu. Jak se určuje činitel tvaru, činitel plnění a činitel výkyvu periodických průběhů ?

  5. Jak lze obvodově (blokově) realizovat součin a podíl dvou analogových signálů ?

  6. Uveďte a popište funkci obvodů pro sčítání a odčítání analogových signálů.

  7. Popište zapojení, funkci a vlastnosti aktivních usměrňovačů (= usměrňovače s OZ).

  8. Jak pracuje jednokanálový a dvoukanálový analogový osciloskop – popište blokové schéma.

  9. V čem spočívá frekvenční kompenzace sondy osciloskopu ? Jak se projevuje sonda nedokompenzovaná, příp. překompenzovaná ?

  10. Popište blokové schéma číslicového osciloskopu.

  11. Nakreslete vzorkovací obvod (obvody) číslicového osciloskopu a popište jeho (jejich) činnost.

  12. Co to je vzorkování signálu ? V čem se liší vzorkování v reálném čase a vzorkování sekvenční ? Jaká mají omezení, přednosti a nedostatky ? Co to je ekvivalentní vzorkovací perioda ?

  13. Porovnejte kompenzační A/D převodníky s váhovými odpory a s odporovou sítí

R-2R.

  1. Popište základní rozdíly mezi A/D převodníky kompenzačními a komparačními,

jak pracuje a jaké vlastnosti má A/D převodník s postupnou aproximací ?

  1. Popište a vysvětlete obvodovou úpravu, která z převodníků A/D (s váh. odpory nebo s odpor. sítí R-2R) vytvoří převodníky D/A. Popište jejich činnost.

  2. Uveďte zapojení a popište funkci a vlastnosti analogových převodníků (U/U, U/I, R/U, .. .. ) s OZ.

  3. Popište blokové schéma a funkci A/D převodníku s dvojí integrací.

  4. Jak lze experimentálně změřit L, C, M, κ (indukčnost cívky, kapacitu kondenzátoru, vzájemnou indukčnost dvou cívek, činitel vazby dvou cívek) ?

  5. Popište princip nepřímého měření odporů (malých, velkých, extrémně malých, extrémně velkých).

  6. Uveďte zapojení pro měření parametrů sériového náhradního obvodu reálné cívky

a reálného kondenzátoru.

21) Uveďte zapojení pro měření parametrů paralelního náhradního obvodu reálné cívky

a reálného kondenzátoru.

22) K jakému účelu lze použít Maxwell-Wienův můstek (zapojení, vlastnosti, rovnováha).

  1. Popište zapojení, účel a vlastnosti Scheringova můstku.

  2. Jak lze změřit frekvenci harmonického signálu Belfisovým rezonančním můstkem ?

  3. Jak lze pro měření frekvence harmonického signálu použít sériový nebo paralelní rezonanční obvod ?

  4. Jak lze číslicově měřit frekvenci obecného periodického signálu (harmonického i neharmonického) ?

  5. Jak lze rezonančně změřit L nebo C (paralelní nebo sériový res. obvod) ?

  6. Popište metody měření fázového posunu dvou harmonických nebo neharmonických periodických signálů.

  7. Uveďte blokové schéma a funkci analogové násobičky s amplitudově – šířkovou modulací.

  8. Jak lze měřit fázory napětí ? Popište princip vektorového voltmetru.

  9. Popište princip měřicích metod kompenzačních, komparačních, substitučních a diferenčních (přednosti, nedostatky).

  10. Osciloskop lze provozovat v režimu Yt nebo XY. V čem spočívá rozdíl obou režimů, k jakým měřením lze tyto režimy použít ?

  11. Dvoukanálový osciloskop může pracovat v režimu ALT (střídavý režim) nebo v režimu CHOP (přepínání pevnou frekvencí). Popište odlišnosti, výhody

Témata, do kterých materiál patří