Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




InfoA_Software

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.57 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

informačních systémů.

• 1995 - PHP (původně zkratka z Personal Home Page): velmi 

populární skriptovací programovací jazyk určený především 

pro programování dynamických webových stránek.

• 2002 - C#: hlavní programovací jazyk pro platformu .NET firmy 

Microsoft.

79

Generace programovacích jazyků

Pro jednotlivé generace programovacích jazyků platí, že při 

přechodu z nižší generace do vyšší generace vždy jedna instrukce 

jazyka vyšší generace odpovídá několika instrukcím jazyka nižší 

generace. 
• [0. generace – počátky programování před vznikem elektronických počítačů. 

Programování se provádělo na mechanických strojích, což znamenalo 

sestrojování ozubených koleček, "ohřebíkovaných" válečků a jiných součástek. 

Jedním z prvních programátorů byla Augusta Ada Byron (1815-1852), 

hraběnka z Lovelace, dcera básníka lorda Byrona. Spolu s Charlesem 

Babbagem vytvářela různé programy pro projekt Analytical Engine. Z důvodů 

předčasné smrti hraběnky Ady nebyl stroj úplně dokončen. Dochoval se ale 

téměř kompletní program pro výpočet Bernoulliho čísel. Na počest hraběnky 

Ady byl pojmenován i programovací jazyk Ada (1979).]

• 1. generace – použití strojového jazyka pro tvorbu programů.
• 2. generace – přechod od strojového jazyka k jazyku 

symbolických adres neboli Assembleru.

80

Generace programovacích jazyků

• 3. generace – v 60. letech 20. století přechod od programovacích jazyků 

strojově orientovaných k programovacím jazykům strojově nezávislým 

podporujícím metody strukturovaného programování. Jeho převedení do 

strojového kódu zajišťuje překladač.

• 4. generace – v 80. letech se začaly objevovat prostředky, které místo 

vypisování jednotlivých příkazů dovolují komunikovat s počítačem pomocí 

jiných prostředků, než je programový kód – nabídek,  dialogů, obrázků, ikon 

označující data nebo programy, které je možné pomocí myši přesouvat, 

Témata, do kterých materiál patří