33343_3MA553_prednaska11_optim2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Inovace tohoto předmětu byla financována z prostředků Evropského sociálního fondu
a rozpočtu hl. města Prahy v rámci Operačního programu Praha Adaptabilita.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
Projekt CZ.2.17/3.1.00/33343
Moderní metody řízení kvality, štíhlé výroby a služeb pro
studenty a vyučující VŠE v Praze
3MA553
1
METODY OPTIMALIZACE KVALITY
Alena Plášková
Katedra managementu
METODA QFD
3MA553
3
METODA QFD
• metoda optimalizace znaků MQ + E + S,
• metoda převedení požadavků zákazníků do měřitelných charakteristik
produktu a činností podniku,
• metoda plánování kvality založená na principu maticového diagramu,
• mateřskou zemí je Japonsko, poprvé aplikována firmou Kobe Shipyards v
roce 1972 při návrhu tankerů (autor. Yoji Akao)
• je důležitým nástrojem komunikace a úspěšnosti, je založena na
týmové práci pracovníků z různých odborných útvarů,
• využívá řadu dalších metod zlepšování kvality pro zvládnutí
jednotlivých kroků,
4
3MA553
PŘÍNOSY QFD
• orientace na zákazníka = zvýšení spokojenosti zákazníků vlivem
lepšího pochopení jejich požadavků a jejich přesnějšího plnění,
• snižuje čas návrhu až o 40 %,
• méně problémů při rozběhu výroby,
• nižší náklady na vývoj a na výrobu nových výrobků,
• dřívější identifikace rizikových oblastí a konfliktních znaků kvality,
• lepší přidělení zdrojů,…
5
3MA553
DŮM KVALITY
Grafický pomocník
Skládá se ze soustavy matic
dvojího druhu:
•matice znaků (např. tvaru L) -
zachycuje intenzitu vztahů mezi
požadavky zákazníků (řádky
matice) a znaky kvality (sloupce
matice)
•matice vztahů (např. typu
střecha) - mezi znaky kvality
navzájem zachycuje existenci
souvislostí v případě změny
hodnot
Korela
ční
matice
cílové hodnoty
matice vztahů
dřívější problémy
hodnocení
konkurence
(zákazník)
dřívější
problémy
váhy
CO
(požadavky)
technické zvážení
6
3MA553
JAK
hodnocení konkurence
závazné požadavky
střecha
METODIKA QFD
1. Identifikace požadavků a potřeb zákazníků
2. Význam požadavků a potřeb zákazníků - stanovení vah zařazených